04 august 2012

Põhjus, miks Itaalias peab alati olema tagavara vett

.. sest muidu tuled koju ja avastad, et ühestki kraanist ei tule tilkagi. Nagu juhtus just hetk tagasi, kui tallist tulin. Helistasin Ellile, et kas oskab öelda, mis värk on. Ta ütles, et hommikul ei olnud tema majas ka vett, et ilmselt see on mingi Rende probleem. Aga tavaliselt nad peaksid teavitama, sel korral aga mitte. Küsisin, et kas vesi tagasi ka tuleb, ta ütles, et 3-4 tundi tavaliselt on ära, kui on teatatud. Seekord ei tea. Aga otseloomulikult ei ole mul ju vett ka tagavaraks, seega pesemine on täna välistatud. Aga pagan, mu arust kostub kusagilt ülevalt korterist pesumasina hääl... Töötab see kuivalt? Äkki pole ainult mul vett praegu? Äkki seepärast, et täna on 3. august ja korteriomanik pole arvet tasunud? Või pagan, ma ka ei tea, kuidas need süsteemid siin toimivad. Korteriomaniku numbrit ka pole ja nii hilja teda tülitada ka ei tahaks. Ootan homse hommikuni, kui siis ka vett pole, on jamasti.

Eile.. või noh, nüüd juba üleeile, neljapäeval oli kiire päev. Alustuseks panin Rosita (Raissa on tegelik nimi) valmis, Angelo ja Francescaga tuli kaasa veel kaks pereliiget.. sugulast.. no suur pere nagu siin itaalias on.. Üks naine, kes elab samuti Austraalias, tore oli jälle inglise keelt kuulata/rääkida. Igaljuhul sõitsid Angelo ja siis Francesca, siis panin Elektra valmis, viisin platsile ja pesin Rosita, samal ajal tegi Nicole Elektraga sõitu ja varsti saabus nuttes tagasi. Oli kukkunud, kuna opakad naabrid teisel pool platsi olid mingi puu jupiga hobust hirmutanud ja karjunud, Elektra oli galoppi teinud ja tüdruk kukkus alla. Seega kulus veidi aega tüdruku turgutamisele ja siis pidime me Elliga sõitma minema. Tema Aresega, mina Elektraga ja sõitsime kuni pimedani. Muide Costantino käis ka tallis, aga kuna me nii hilja peale jäime, siis ta sõita ei saanudki proovida. Pesime asjad puhtaks, hobused ära ja Costantino tõi mu koju.

Reedel koristasin oma korterit. Metsik palavus oli õues jälle ja 16.00 läksime Elliga siit talli. Puhastasin Nearco ja panin kordeks valmis, Ciccio käis kordetamas, käskis mul ja Ellil tallis püsida, sest õues päikse käes oli nii metsikult palav. Meile tuli külla Serena, kes oli põlveopil käinud ja kuulas niisama uudiseid.

Pärast panin Rosita jälle omanikele valmis, vaatasin trenni ja tegin neist pilte, siis panin Elektra valmis ja Elli Arese ja ootasime, kuni Ciccio ise Rosita puhtaks pesi ning läksime sõitma. Muidu jah, Luisa käis ka tallis, vaeseke oli nii murtud, et tema kallis Piero ei tulnudki täna, ega ei saanudki Luisa hüpata. Ciccio oli viisakas ja pakkus, et kui teine hüpata tahab, siis ma võin talle takistusi valmis panna, aga Luisa ütles, et tal on ikka rinnus valu ja ta vist peab sõitmise lõpetama hoopis. Kui kurb. 27. augustil on ju juba võistlused tulemas ja teine ei saagi treenida...

Igaljuhul oli naine platsis, kui minu ja Elli trenn oli galopini jõudnud ja Ciccio mulle täna ühe takistuse pani (max 80 cm), mida galopis hüppama pidin. Vasakust jalast takistusele, pärast paremale pööre ja paremast jalast uuesti takistusele, pärast takistust vasakule uuesti. Luisa vaatas hüpped ära ja siis läks minema. See vist oli liiga valus vaatepilt :) Ma ju lausa julgesin hüpata.

Elli pärast rääkis mulle, et Luisa oli öelnud, et pole kindel enam, kas ta ikka võistlustele läheb. Elli oli talle öelnud, et 15. agustil on teises regioonis ühed võistlused ja kui me raha saame, siis lähme. Lähme. Et nagu mina ka. Aga Luisa vaeseke ei teagi, et mina saan alles kuue kuu pärast võistelda, pärast selle kaardi tegemist. Tema ilmselt mõtleb, et ma tegin selle kaardi juba jaanuaris ja võin nüüd võistlema asuda. Nüüd on hirm nahas, et äkki ma olen parem. Oli juba maininud tallis, et kellega ma võistlema hakkan, et Elektral on ju see kiiks, et ta võistlusväljakul keerab sassi ega hüppa. Ciccio oli öelnud, et jah, Elliga küll ja vahel ka Ciccioga, aga et hobune minuga võiks hüpata küll. Tädi nägu oli pikaks veninud kui vanal hobusel endal.. Neile ikka meeldib Luisat kiusata.

Piero ilmutab aga endas vahetevahel normaalse inimese märke. Näiteks, kui Elio tuli kuu lõpus oma hobust välja viima ja Corinto tal läbi aia jälle tuli, siis Piero oli talle öelnud, et hobune tahab ju tegelemist saada, et oma energiat kuskile rakendada. Piero oli küsinud, et miks mees siis ei palu minu abi, et hobust liigutada. Elio oli öelnud, et 50 € kuus on ikka liiga palju maksta, selle eest, et inimene 3 korda nädalas hobust liigutaks. Saate aru. See 50 € kuus on tegelikult naeruväärselt väike raha sellise tegelemise eest. 12 korda kuus, see teeb 4,2 € treeningkord. Puhasta, pane valmis, sõida, pese hobune ja varustus ja 4,2 €. Ok, Piero oli ka öelnud, et see 50 euri on väga hästi saadud pakkumine. Siis Eli oli öelnud, et võib-olla ta palub mu abi umbes 2 nädalat enne seda, kui ise sadulasse hakkab ronima. Piero oli öelnud Cicciole, et siis peab küsima 50 € nädal juba, sest hobune on ju pikalt tegelemata ja hakka jälle tööd otsast peale tegema. Täitsa õigus.

Ja siis on veel Marlon. Advokaat, raha nagu ratsahobusel kakki ja temale peab iga kuu lõpp hakkama mitu korda helistama, et ta boksirendi ära maksaks. No ma ei tea. Nüüd on ta veel ise kipsis ega saa ka Ladyga midagi teha. Ta on vähemalt natukenegi mõistlikuma hallollusega, kui too Elio. Ehk siis C tahab rääkida, et ma saaks tema hobusega sõitma hakata ja kuna mees selline äpu on, et ise võistelda, siis äkki ka proovida ühel päeval parkuuri läbida. Kuna Lady on tegelikult hea hobune ja kõigil on kahju, et selline tegelane siin niisama seisab. Aga no need on alles tuleviku plaanid. Siin võib kõik sekundi pealt muutuda. Kirjutan üles ja teine kord hea lugeda, mis plaanid olid või kuidas asjalood läinud on.

Igaljuhul pärast arutasime jälle hüppetehnika lugusid, kuna ma endiselt ei oska sadulas istuda ja Ciccio ütleb, et see on normaalne, ses ma õpin ja tal on ka selliseid hüppeid olnud jne jne.. Aga ikkagi ta tegelikult ei oska vastata mu küsimusele, et mismoodi ma seal seljas siis istuma pean. Ja pagan, et kõik tähtsad raamatud otsustasin ka koju jätta, kus vähegi tarka infot hüppeistaku kohta on. Eks siis.. ma ei tea, hüppan nagu ma hüppan noh.

Muidu, miks ma jälle nii hilja postituse tegin, siis.. Mulle tuldi külla, toodi pea kaks kile viinamarju, ja kuna vett pole ning süüa suurt midagi teha ei saanud, käisin väljas pitsat söömas ja pärast seda sõitsime mööda mäenõlvakuid ja vaatasin ilusat tuledes linna. Samuti reede õhtuseid inimesi tänaval, mis on alati huvitav, kuna väljas on igas vanuses inimesi. Lapsi, suuremaid lapsi, noori ja vanu, kõik on rõõmsalt mõnda tänavanurka koondunud või söövad koos jäätist ja jalutavad ning on rõõmsad. Paarikesed kudrutavad oma ette pargipiknkidel või autodes ja tunnevad elust rõõmu... (: Alati on põhjuseid, miks rõõmustada... Ka siis, kui ma praegu ei saa end pesta ja hommikul palavas ja haisvana ärkan, lootuses, et uus päev on ka minu korterisse vee toonud... Olge rõõmsad teiegi.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar