08 august 2012

Olen ametlikult Luisa väike valge neeger

Täna oleks oma esimesed 50 € teeninud, aga Luisa jättis rahakoti maha. Homme toob.

Puhastasin talle hobuse, mida ta teeb tavaliselt vaid pehme riidest kindaga, millega muidu nägu pestakse. Ega enne trenni puhastamine ju polegi oluline. Puhastasin täna kabjad ka hobusel. Tema seda tavaliselt ei tee. Ma ei tea, miks. Kaitsmed. Mingisugune geelpadi valtrapi alla. Jap. Valtrap. Geelapdi ja valtrap on neil Pieroga ühesugused, omad märgised on peale tehtud, siis teavad, kumb kumma. Sadul koos karvase pehmendusega, sadulavöö, mis käib mõlemalt poolt viimastesse aukudesse, nii et kummaltki poolt enam rohkem pingutada ei annakski. Rinnarihm-martingal, kõrvad, mille oleks unustanud, valjad. Kapslid ja kõik pandlad kinnitasin aukudesse, mis kõige rohkem kulunud on. Luisa käest sain kiita, perfektselt kinnitatud.

Pärast pesin ta hobuse puhtaks, tema peseb varustust. Ciccio ikka manitseb mind, et ma tema hobust nii kaua ja korralikult ei peseks. No ma ei tea, väike uimane olen niikuinii, aga hobust mustaks ka ei saa ju jätta. Hea on vähemalt see, et Petulia seisab rahulikult paigal ja annab ilusti jalgu. Nii... Kui aga näo olin ära pesnud hobusel, tuli Elli, küsis, kas kõik on korras ja kas Petulia on hea hobune pesemiseks. Ütlesin, et jah, Luisa kohe jätkas, et oi, kas mulle Petulia meeldib ja kas ma hobusega sõita tahaks proovida. Ma ei rutanud positiivselt vastama, ütlesin, et võib-olla, mõni päev, ehk... Piero oli ka loomulikult kõrval ja oli mu vastusest väga huvitatud. Luisa ütles, et mõni päev kui ta lõpetab, võin Petuliat proovida, aga Piero tahab ka näha. Loomulikult tahab mees näha, sest ta loodab, et ma hobusega hakkama ei saa ja kusagil eksiks. Mul ei ole sest aga midagi, las vahib :) Seega ootan huviga mõni päev.

Ehk siis päev nägi välja nii, et kõigepealt ootasin, et ma ellu jääks selle kuumaga, siis tuli Luisa talli ja hakkasin talle Petuliat valmis panema, samal ajal pani Ciccio valmis Elektra, siis tõi Rosita ja pani selle valmis. Angielo ja Francesca sõitsid ja mina pidin Ericale trenni andma täna.

Erica oli väga tubli, arvestades, et ta pikka aega pole käinud ja mäletas kõike, mis me rääkisime varasemates tundides. Tal isegi tuli täitsa ratsutamine välja täna. Ehk siis käskisin tal ikka rahulikumalt istuda ja jalad enda alla lükata ja kannad alla suruda. Käed on tal õnneks paigal ja ilusasti all, seega saab ta rahulikult oma istumisele keskenduda. Lõpetuseks sõitis sammus kaheksat ja proovis traavis ka, tahtsin näha, kuidas ta hobust pöörab. Mitte päris nii, nagu peaks, ütleme, sest Elektra ronis igal võimalikul moel aia nurkadesse, kust oleks võimalik välja saada.

Pärast Ericat sõitsin mina, natuke traavi ja siis galoppi. Kuna teda nüüd galopis ka ratsmesse sain, siis teate, mõningad fuleed olid niii mõnusad, kus tõepoolest tundsin, kuidas hobune läbi selja liikus ja mina sain ilusasti sadulas istuda. Täitsa lõpp, kui mõnus ja kui õnnelik ma olin. Tubli tubli. Ainult et paar fuleed hiljem kaotasime esimese raua. Kabjad on tal nii kehvad ja rabedad ja sepp ei tule ega tule.

Pärast andsin Elektra üle Cicciole ja sellele väiksele tüdrukule ja ise läksin Petuliat pesema. See pestud, saabus Rosita pessu ja kui tema oli pestud, tuli Elektra pessu. Selline liinitöö täna.

Rositat pestes nägin, et ta turi oli täna katki hõõrutud. Täna saduldas teda ju Ciccio, kes ei armasta panna sadulavöö trippidest läbi neid aasasi, et valtrap paigal püsiks. Tõenäoliselt ei jäänud valtrapi ja sadula vahele ruumi, see nihkus iga korraga ja valtrapi äär on paksendatud turja kohalt, seega jah.. Miks ma olen nii korralik.

Rositale toodi täna ussirohtu ka. Equalan duo. Mis see Eestis maksab? 6-10 € ? Teate, mis see siin maksab? 35,45 € üks tuub. Angielo oli soodukaga saanud, 70 € ja kolm tuubi. Täitsa lõpp, ma ütlen.

Jälle tuli nii pikk jutt peaaegu, et ei-millestki. Aga minu jaoks oluline. Muidu võin öelda, et homme oli väike plaan mere äärde minna, aga ei mängi välja. Ülehomme vist :) Ja reede öösel vaadatakse siin tähti, mis hakkavad langema. 10. august on tähesadu. Kas Eestis ka ?

2 kommentaari:

  1. Kõlab väga tuttavalt selline valmis panemine... Michael'il ja Christiane'l oli samamoodi tavaliselt 100 asja, mida vaja panna, k.a. need geelpadjad valtrapi all, et sadul ei liiguks, kuigi mu arust pingutasid nad nendega ka üle... :D Aga noh, mis sa teed.

    Ma kuulsin nagu, et 11 või 12 öösel peaks kõige paremini neid tähti näha olema, aga samas nüüd ma ei leia ka seda kohta, kust seda lugesin... :( tahaks ikka teada tegelikult.

    VastaKustuta
  2. Jaa, no natuke pingutab see Luisa meil ka üle, aga noh, täpselt, mis sa teed. Ciccioga vähemalt lihtsam, martingal ja pehmendus, mis juba on sadula all, muidu nagu tavaliselt.

    Mina ei mäleta ka, millal neid tähti pidi näha olema, aga nemad siin arvavad, et 10. vastu 11. on. Igal aastal 10. seega võimalik, et nad panevad puusse :P

    VastaKustuta