12 august 2012

Petulia proovitud

Eile olin ikka parajalt väsinud, seda Tropea postitustki kirjutasin päris tükk aega ja enne talli minekut tegin ühe tunnise uinaku.

Tallis rääkisin ka oma seiklustest ja Luisa oli ka end talli vedanud, seega kuulis, et ma kell 4 koju jõudsin. Petulia oli eelmine päev seisnud ja nii ilmselt sündiski Luisal ja Pierol mõte, et võiks mu ratsutama lasta. Äkki ma siis kukun viimaks alla.

Alustuseks panin Mendieta sadulasse valmis, seni kaua, kuni C temaga trenni tegi, panin mina Petuliat valmis, algul valmistasin kordeks, aga kuna Piero tuli, panin siiski sadula. Piero sõitis esimesena, Ciccio tegi samal ajal Nearcole kordet. Peagi sain mina ka Petulia selga. Mulle öeldi, et hobune tahab ilgelt liikuda, aga vajab rohkelt säärt. Ma ei tea, ehk ei saanud ma millestki õigesti aru, aga ei kõlanud loogiliselt. Igaljuhul hea oli, et Petulial on mõnus sadul ja veel mõnusamad jalused. Need laia põhjaga, ma tahan ka kunagi selliseid.

Hobune oli natuke püss küll, panid sääre vastu ja juba lendas, tagasi väga hästi ei tulnud, sest suust on hobune mega kõva. Ratsmesse mina seda looma sõita ei osanud, ok, mõned sammud tulid päris ilusad, aga siis viskas mära jälle pea lakke. Aga no sellel on ka selg ju nässus ja sadula alune hõõrutud, seega ei imesta. Enne seda tegi Piero mingit hullu galoppi ja, kus põntsus sadulas nagu segane.

Tegelikult oleks Petulia maru hea hobune lääneratsutamisesse, ma mõtlesin. Säärega pööramisest ei tea hobune midagi, võta aga üks ratse millimeeter lühemaks ja hobune läheb selles suunas. Samas pane säär korraks vastu ja ta teeb sekundist galoppi. Kui teda pidama ka saaks plaksust, siis võiks Luisa tünnisõite küll teha Petuliaga. Pöörded on tal head. Proovisin täisistakus seal seljas istuda ja end rahulikult lõdvaks lasta, et hobune koguaeg mingit põrkepalli oma seljal tundma ei peaks. Ta ka lõdvestus kaelast hetkeks, kuid lõdva ratsmega traavi ta küll teha ei osanud, ei saanud aru, miks mul väga mingit kontakti pole. Ei, huvitav vaheldus. Elli vaatas ka ja Luisa oli talle öelnud, et talle meeldis minu täisistak. Lisas, et ta ise teeb ka täisistakus tööd, aga praegu ei saa, sest selg on ikka nii valus. Elli meenutas, et need 2-3 aastat ta siin küll täisistakus Luisat näinud pole.

Pärast minu sõitu lasti hobune koplisse, mina panin valmis Elektra, sest meile tulid talli miskid külalised ja kaks tüdrukut tahtsid ratsutamist proovida. Jalutasime lihtsalt 2 ringi platsile peale ja korras. Kuid lõpuks tuli välja, et eesti tüdruk jalutas hollandi hobusel vene tüdrukut Itaalia. Kaks vene neidu, üks õpib siin ülikoolis ja tein võis niisama külas olla, kuna see ei osanud peale vene keele midagi rääkida. Ja minul on ka jälle Itaalias vene keele blokk ees.

Pärast läksin ise ka selga ja Elli sõitis Aresega. Cicciol oli mingi kiire trenni tempo peal, ilmselt, kuna ilm oli kahtlane ja paar piiska vihma tuli. Kui olin mõlemat pidi traavi teinud, kästi mõlemast jalast galoppi ka teha ja siis hüppama hakata. Ega ma tegelikult ei olnud väsinud juba sellest Petulia kangutamisest ja kiiruga hobuse valmispanemisest.. Ei ole hullu, hüppasin galopis väikest ja lattaeda mõlemast jalast ja siis tuli okser, jälle mõlemast jalast ja kõrgus tõusis ka nii 90 kanti. Kõik muu paistis täna ok olevat, aga kui juba kõrgem takistus on, peab ikka elektrat rohkem edasi ka sõitma. Viimane hüpe oli kahtlane, Elektra läks siis juba ise kiirustades peale, hüppas natuke kaugelt ja ma jäin koledasti selga, aga kuulsin platsi äärest kellegi sellist kiljatust.. Kartis vist, et kukun alla :) Muidugi tänu sellele hüppele oli mul küür seljas jälle. Ciccio siis rääkis mulle, et see nagu polegi kõige hullem, et ma ei jäänud hüppel maha ja andsin ratset järgi ja kõik, aga lihtsam on ikka sirge seljaga hüpata ja ilusam ka. Järgmine kord lubas mulle laua jupi selja külge siduda, et ma sirge seljaga ratsutaks ja hüppaks. Nüüd tahaks, et keegi teeks pilte jälle või videot, et ma ise ka aru saaksin, mida teen. See hüpe käib ju nii kiiresti, et ma ei jõua mitte midagi selle ajal mõelda.

Viisin Elektra ära, pesin Petulia esimesena ja siis C juba pesi ise Elektra puhtaks. Ma olin juba päris väss ja ootasin koju saamist. Eile läksingi ilusasti enne keskööd magama ja täna tudusin heaga 14.30-ni (: Katsuks täna ka enne keskööd magama minna. Enne seda tahaks aga midagi head süüa valmistada, aga ei tea mida. Endiselt vist peab pastat tegema, sest millegi muu valmistamiseks on ikka midagi puudu mul.

Aa, muide, poes käies pöörasin oma pilgu külmas asuvatele piimapudelitele ja leidsin vist mingi normaalsema piima ka. Säilivusaeg oli 15. augustini ja maitse on ka natukene normaalsem. Vähe naturaalsem kui see piim, mis soojas seisab ja kuid säilib. Muidugi 750 ml piima ilusas klassikalises klaaspudelis maksis 1.44 €. See kuude kaupa säiliv pläga maksab 1.08 €. Seega piim on siin igal juhul kallim.

Aga olgu, lähen võtan oma hakkliha nüüd sulama ja mõtlen midagi head välja.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar