18 juuli 2012

Oggi ho insegnato... - täna ma õpetasin.

Leidsin eile ühe hea teksti... Teooria on see, kui tead kõike, aga miski ei tööta. Praktika on see, kui kõik töötab, aga keegi ei tea, miks. Meil siin tallis näiteks on teooria ja praktika koos - miski ei tööta ja keegi ei tea, miks...(: Just eraomanikest rääkides...

17.07

Tegelikult oli hoopis tänane päev väga tore. Elli viis mu talli, samal ajal saabus ka üks uus ratsutaja, keda enne näinud ei olnud, aga tema täna ei ratsutanud. Lihtsalt tuli vaatama. Elli käis vahepeal ära korra, mina aitasin Nearco Cicciole valmis panna ja ta sõitis täna hästi. Ilma hüppamata ka.

Seejärel panin Elektra valmis. Täna pidi ka Erica sõitma, nad ei saa ise ka väga aru, et miks, kui ise räägivad vahepeal, et ainult mina peaks sõitma.. Ma ei tea, mul ei ole sest midagi muidugi, aga siis ise ütlevad, et see pole tegelikult hea mõte jne.. Ok, see selleks, aga uus asi oli see, et proovisin siis kätt treenerina täna.

Erica on hea õpilane, ta tahab sõita hästi, ta kuulab ja saab minust isegi aru ning ta seletab mulle, kuidas ta teinud on või mida ise enda vigadeks peab. Mina üritasin talle täna seletada, et ta ei istuks toolistakus, et varbad oleks suunaga ette ja põlved vastu sadulat ning hobune liiguks. Elektra puhul on see muidugi natuke raskem, ta on ikka nii uimane... aga Erica sai mu jutule pihta küll. Traavis üritasin talle seletada, et ta ei lükkaks ennast ise sadulas püsti vaid lõdvestuks, istuks ja õpiks hobuse liikumist tunnetama. Seejärel tempo ja kergendamine tuleb aktiivselt liikudes iseenesest. Muidu on tema puhul märgata, et kui hobune jääb sammu, siis tema ikka kergendab veel edasi. Tean, mul oli kunagi sama värk, kuni Ülle mulle asjad selgeks tegi.

Ühesõnaga, kui kedagi õpetama pean, räägin seda, mida mulle on õpetatud, sest neile paistab minu sõidustiil sobivat. No erakad välja arvata, eks. Aga küsisin lõpuks Ericalt, et kuidas tunne oli ja kas on väga keeruline mu jutust aru saada. Ta vastas, et natuke teistmoodi on mu trenn ikka, aga et nüüd ta on hobusega veidi lähedasem. enne mõtles ainult sellele, kuidas TEMA ratsutab, aga nüüd peab õppima hobust ka jälgima. Seda oli nii tore kuulda ! (: Ta paistis väga rahul olevat ja mina olin nii tema kui elektraga väga rahul.

Pärast teda läksin ise ka korra selga ja tegin mõned ringid lõdvestuseks traavi ja mõlemast jalast galoppi. Ciccio paistis ka väga rahul olevat ja kõik läks hästi sellega. Muidu samal ajal tõi C Elio hobuse õue jooksma. See suutis muidugi aiast... (khm, no kõva aed on meil ju ka, keegi pole seda parandanud vahepeal) välja hüpata ja läks rohtu näksima. Andis õnneks ilusti kätte, seega mngi päris lammas-hobune ei paist olevat. C ikka kaiidab seda hobust, ütles, et Elio lausa hüppas ka temaga. 10-aastane on too elukas muidu.

Elektra pesin täna hoolega puhtaks, kuivatasin ja pühkisin tallipõrandat, senikaua kui Elli, C ja Ares platsil töötasid. Kui mina tallis valmis sain, lõpetasid nemad ja pesin Arese puhtaks. Ahjaa, enne seda pesi Marlon oma Ladyt, vaene vana ei anna vist nii palju kummardama, et hobuse kabjad ka paksust liivakihist puhtaks teha. No juhm on juhm. Lasi pärast pesu kiiresti jalga ka, C pani hobuse boksi. Kuidagi tuttav stsenaarium juba. Lõpetuseks panin Elektrale söögi ja pesin mõned asjad puhtaks. Kõik jäid päevaga rahule ja kõik hobused töötasid hästi. Kõik arvasid ka seda, et pingevaba oli tallis olla, kuna ei Luisat ega Pierot kohal ei käinud. Nende kohalolekul läheb alati kõik tuksi.

Erakatest rääkides, siis meil on tallis nüüd silt üleval, et enda järelt tuleb koridor ka puhtaks pühkida. Ükspäev oli situatsioon, kus 3 hobust korraga valmis pandi, meie oma oli kõige tagumine, Elli jooksis harjaga ringi, Piero hobusel oli tol päeval abiline, kes ka ära koristas enamvähem ja Luisa pani hobust muidugi pesuboksis valmis, enda järelt koristamata. Tore on pesema minna pärast, kui kakased saepuru jäljed ees ootavad.

Ning Elio käis täna ise ka tallis. Vaatas, kuidas ta hobune väljas jooksis. Küsis, et kuna ma ta loomaga ratsutama lähen. Elli ütles, et siis, kui ta tahab, aga raha peab enne ära maksma. Nad siin teavad küll, millised maksjad nende kliendid on. Eliol millegipärast on nägu nii mossis alati, kui seda raha teemat puudutataks... Aga no.. kus mujal saaks osta teenust, et 50 € eest tegeletakse su hobusega kuus 12 korda. Isegi on see 50 € nagu kommiraha selle kõrval. Arvestades, et muidu peaks maksma 120 €, kui 10 € on treeningkord. Seega tüüp mõtles välja nüüd nii, et kuna see kuu on juba poole peal, siis tuleb homme 25 €ja hakkan ta looma liigutama, siis kuu lõpus toob mulle 50 € ehk augusti kuu ettemaksu. No eks näis, kas ta homme tuleb ka.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar