15 juuli 2012

Il cetriolo e il cipolla - kurk ja sibul

Eile òhtul olin juba vàsinud, kuna hilja magama làksin. Kirjutasin blogi ja panin pilte jne.. Tàna hommikul oli mul àratus ka pandud, aga mòtlesin silma veel veidikeseks kinni panna. Jàrgmine moment kuulsin, kuidas keegi uksekella helistab... See oli Erica isa Aldo. Hyydis ja tinistas kella ja viimaks hakkas ust lahti keerama, kui talle vastu jòudsin. Kell oli pool yks saanud, seega ta arvas ka, et natuke palju on kell juba magamiseks ja kasutas oma vòtit. Vabandas ja puha. Mis siin ikka vabandada. Aga ta viis mòned asjad minema siit ja kysis, kas mul ikka midagi vaja on jne. Nàitas, kuidas see sooja vee systeem toimib ja kudias soe vesi sisse lylitada. Mòte on selles, et minu elutoas on selline slline seinakapp, mille sees on yks tore ... masin ? Nagu elektrikapp, aga tegelikult siis gaasi oma. Seal peab gaasikraani lahti keerama ja siis nuppu vajutama, et gaas pààseks mingisse anumasse vòi kohta, kui nuppu veel vajutad, siis tekkib seal kahe misiganes asja vahel sàde ja tànu gaasile tekib leek. Seega seal "elektrikapis" on mul pidevalt tuluke all ja see teeb mulle sooja vett. Vot nii. Teine nupp on ka, mis juhib sooja vee ka radikatesse, aga seda ei tohi jumala eest praegu puutuda, muidu làhevad radikad kuumaks ja siis suren siia pàriselt maha.

Tàna oli kyll tunne, et hakkan surema. Seepàrast ka tudusin kaua. See palavus teeb ikka oma tòò. Syya ma ka ei tahtnud, sòin kassi kòrvalt natuke tuunikala ja see oli kogu mu hommikusòòk. Ahjaa, yks banaan ka, aga see oli nii magus, et syda làks pahaks.

15.45 tulid Elli ja Ciccio mulle jàrgi. Siis pidin oma kiisu vàlja viskama, ta oli nii tige mu pihta, teine oli alles tulnud ja juba viskasin ta vàlja. Vaeseke. Igaljuhul làksime talli ja siis passisime veel mingi tunnike tyhja, kuna Ciccio làks platsi kastma. Viimaks ajasin endale ka talliriided selga ja panin Arese valmis. C sòitis temaga, tegi mòned hypped ka jàlle.. Pole minu asi. Ok, tegelt on kyll natuke. Point oli selles, et hobune pidavat hyppama takistusi vàga kaugelt, seetòttu C hypps tàna kolmest systeemi. Yks fulee tuli vahele, aga vahe oli nii pikk, et pidi tegema yhe pika fulee ja hyppas ikka kaugelt, kahte fuleed poleks mahtunud. Seega oli yritus ysna pointless minu arust. Aga tema jài rahule. Hea seegi.

Arese pesi C ise, mina ja Elli panime Nearco valmis. Eile Nearx ei teinud minumeelest midagi, yleeile me vist kordetasime neid.. Vòi ma ka enam ei tea. Teie teate, teie loete blogi, mina lihtsalt kirjutan (:

Yhesònaga, tàna nad hyppasid ja enne seda tegid ikka seda imeaeglast traavi. Minumeelest on Nearco nii suur hobune, suure ja tugeva liikumisega, et ta ei saagi ju nii aegalselt liikuda. Mul tuleb kohe Jumbo meelde Ylle trennis. Mul oli tunne, et 3 galopifuleega oleme yhest maneeziotsast teise kulgenud, kuid Ylle ytles, et hobune ei saagi aegalsemas tempos ju tasakaalus olla, see on tema normaalne liikumine. Vot Nearcoga on sama teema. Seepàrast ta ka takistustele peale kihutab nii metsikult, sest ta ju ise tunneb, et ta ei saa nii aeglases tempos sellist kòrgust hypata. Ma ei tea.. mina arvan, et ei oleks midagi hullu, kui ta trennis ka teeks normaalset tempot ja oleks seega rohkem tasakaalus. Hypped kulgesid ilusasti ja C oli vàga rahul temaga. Vàga hea. Nearco pesi ka C ise àra ja me Elliga panime Elektra valmis. Tàna oli jàlle igasuguseid inimesi vaatamas... Ja mitte ainult.

Kokkuvòtteks olen ma Ciccio pàrl praegu ja parim leid, kuna peab mind suurepàraseks ratsutajaks jne.  No ma tegin tàna elektraga galopis jalavahetuse kòigi nàhes ja nyyd olen tegija noh. Tegelikult tahtsin proovida ainult, sest mòtlesin, et kui hobune oskab, siis ilmselt vahetab ta jalga selle peale, kui oma sààred ja keharaskuse ymber paigutan. Siinkohal suured tànud Grethelile, kes mulle Kvebekaga seda asja natuke selgitas. Seega jah. Mina yritan ikka òigest jalast takistusi hypayta ja ka òigele jalale kergendada, kuna on nàha, kuidas see hobust mòjutab.

Tegin tàna natuke hyppeid ka, traavis, selliseid madalad, vòib-olla 5. Elektraga on ikka sigamugav sòita. Saan tàitsa aru, miks ja kuidas Elli siin ratsutamisega nii kaugele on jòudnud. Ahjaa.. Ilma kannusteta sòitsin ka tàna, aga mul oli raskusi ta traavile tòstmisega. No ei saaa.. Ciccio tuli jàlle oma kannustega ja mina neid ei taha. Kysisin hoopis pikka stekki. No hoopis teine asi. Jàlle tuletasin meelde Ylle òpetussònu, mismoodi ei togi hobust sààrega koguaeg. Annad màrguande ja kui ei reageeri, tuleb sààr koos stekiga. Ja Elektra liikus (: Hàsti ja tempokalt.

Loomulikult oli meie hullukeste paar ka kohal ja pàrast Piero tuli talli ja tegi imestunud nàgu, teades, et ma ei teegi galoppi ega hyppa. No pagan, minumeelest ta ju nàgi varasemalt ka, mis me trennis tegime. ei noh, kui ennast on vaja tàhtsaks teha, siis ma ei sega. Aga Elli pani talle sellise jutu maha, et: "Misasja, Maarja teeb meil kòike, esimene pàev hyppas Elektraga meetrit ja teeb koolisòitu ja kòike." Umbes, et mida sa vana sogad siin.

Pàrast jalutas yks algaja noor tydruk Elektraga, jahutas hobuse maha ja siis pesin ta puhtaks. Pàrast seda oli minu tòòpàev làbi. Nyyd aga pange tàhele, et meie tegime àra kolm hobust selle ajaga, kui Piero hobust tegid kolm inimest. Matildega tuldi platsile, kui C Aresegagi. Piero poeg sòitis ka tàna. Ok, tegi pàris pika trenni, mingi sugulane, noor tydruk oli ka nendega kaasas. See làks ka selga. Mòtlesin, et teeb natuke lihtsalt pàrast Mattheod.. aga ei, ta tegi ikka pàris kòvasti galoppi siin. Samal ajal hyppas Luisa Petuliaga ja kui mina sàitma làksin, sòitis Piero oma hobusega ja Luisa hobuse selga làks Mattheo, kes tegi veeel galoppi. No ikka korralikult tuleb hobuseda làbi sòita, kui juba talli tuled. Yhesònaga, nad saabusid kell 17.30 platsile umbes ja hobuste pesemine lòpetati 22.30. Kaks hobust ja 4 inimese peale. Mystika.

Ja mina sain tàna koju kell 23.30. Hakkasime juba koju tulema, kui C pere vàljas òhtust sòi. C làks laua juurest làbi, et juua vòtta ja loomulikult kutsuti mind ja Ellit òhtusòògile. Sòime siis òues, terrassil, katuse all... Pastat (: Natuke liha ja kurgi ja tomati salatit. Minult kysiti, kas kurki ka Eestis syyakse. No loomulikult.
Selline mònus olemine. C isa valas aga veini jàlle (nende juures saab parimat veini alati, seega jòin hea meelega), hiljem sòime arbuusi, mis oli meeletult suur ja mingit viski-kreemi jooki saime Elliga ka. C vend Roberto (?, no see maffiamees, kui màletate) ja tema kaasa Brunella olid ka kohal. Brunella on tegelt hàsti vahva tàdi ja yllatav oli see, kui palju ma nende jutust seal juba aru sain. Mònus.

Koju tulles leidsin oma trepi pealt selle suure nàlkja, keda ka Tartus salatilehe ja ketsupiga koos nahka tahtsime panna (: Kysisin Ellilt, kas see on hea elukas, nad vastasid, et see on oluliselt puhtam loom, kui prussakas jah. :D Nojah, pidasin rohkem silmas, et ega ta piprakuanasid vòi basiilikut sòòma ei làhe. Aga noh, sealt on pàris mitu astet tulla, seega, kui ta kohale jòuab, on juba pàike vàljas, ma arvan.

Niisugused lood siis tàna. Homme on vaba pàev. Seda juba mainisin, et ma mere ààrde ikkaagi mòtlesin mitte minna, kuna oleksin seal tòenàoliselt maha surnud. Arvan, et hakkan rannas kàima siis, kui nende jaoks see enam normaalne pole (:

Nii suurt sibulat pole mina enne nàinud. Kòrval on pàris suured banaanid ja see sibul oli yks vàiksematest, mis mulle anti.


Kiisul on syda kòhu peal.



Elisa koos Aresega
Ps. Kliki pildile - nàed suuremalt.
Selle unustasin ka òelda, et hommik algas selle sydamega kiisu tohterdamisega. Pàrast pildi tegemist avastasin, et tal on saba katki. Peaaegu, et pooleks. Aga see oli see kiisu, kellele Marloni hobune eile peale astus. Seega vàtsin pisikesel natist kinni ja pesin saba kraani all puhtaks. Karjus kyll, aga mis sa teed. Vesinikku ka ja siis antibiootikumiga haavarohtu peale. Terve tall oli pàrast roosa tema saba rohu tòttu. Loodan, et tal tulevikus saba kòver pole vòi midagi.

Ja veel tahtsin lisada, et koju tulles mu maja esimest korda lòhnas, mitte ei hasenud kopituse jàrgi. Aga ma pesin tàna pòrandat selle imevahendiga ! (:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar