31 jaanuar 2013

Äärmuslikud arusaamad

No tänane ilm oli lausa super. Siiski jaanuari lõpp ja mina olin pool päeva lühikeste varukatega väljas. Tegemist ja jooksmist oli vahepeal nii palju, et paksemate riietega lihtsalt ei saanud olla. Ja päike... Oh seda rõõmu.

Aga muidu Elektral pinded maha, Nearco Cicciole sõiduks valmis. Viimati on Nearco sõitnud kahe paari suulistega, kang ja seal juures kahe osaline keerlevate vasklülidega D-suuline. Täna aga andis C mulle valjad, kus oli tavaline kaheosaline D-suuline. Üsna äärmuslik valik. Aga sinna juurde ka libisev ratse. Ok, panin valmis. C läks platsile, võttis hobuse, koera ja teki ühes ning palus mul Mendieta kordeks valmis panna. Puhastades nägin, et tagumise raua on all kõveraks astunud (seda ma arvasin juhtuvat, sest sepp seekord nii palju mõlemalt poolt raua välja jättis). sisemised naelad olid kadunud, sisemise kilbi oli omale talla alla astunud. C ütles, et raua alt võtaksin ja siis platsile läheks. Tehtud.

Kui paltsile jõudsin, nägin meeldiva üllatusena, kuidas esimest korda Nearco tempokalt traavi jooksis, jälge astus ja kohe mõnuga edasi liikus. C pold teda libisevaga väga rulli ka tõmmanud, seega vaatepilt oli mõnus. Ja siis keerasid nad otsa ümber, C ütles, et peame talli minema ja suulised ära vahetama, nendega ikka ei lähe mitte. Jälle siis kang+trensel tagasi ja platsile kohapeale tippima. No näete, kui vale arusaam mul siis asjast oli tekkinud. Nearco pidi paar madalamat hüpet ka lõpus tegema ja vehkis oma peaga nagu tavaliselt. Seekord siis C tegi järelduse, et hambad ikka võivad probleemiks olla.

Pesin Nearco, C pani Arese valmis ja vahepeal jõudis igasugu rahvast talli. Ka Matteo, kes tahtis Matildega sõitma minna. Pidin hobuse boksist välja võtma, aga sellega on mingi nipp. Piero ja lapsed võtaad, siis hobune jookseb boksist välja, C võtab, siis tuleb rahulikult. Pole süvenenud, seega jooksis ta minuga ka boksist välja. Märkasin, et üks nael on tagumisel raual kõver ja lahti. Matteo võttis selle ära ja küsis, kas ma saaks uue naela asemele panna. Ei saanud, sest kabjast oli lihtsalt tükk väljas selle koha pealt, kus nael peaks käima. Teisel pool logises ka nael ja ütlesin, et see tuleb tervenisti ümber teha. Mul oli aga kiire, seega ei saanud aidata rohkem ja Matteo ütles, et ei hakka tegema, las siis jääda nii. Loomulikult tuli neil sõites raud alt ära... Aga see ei seganud edasi sõitmast...

Kui Nearco boksi sai, panin Elektra vamis. Täna tulid Serena ja Andreina sõitma. C andis neile ise trenni, kui Arese mulle pesemiseks oli andnud. Ja kui Ares puhas, panin Corinto veel valmis. Kell oli küll juba päris palju, aga endiselt oli valge ja päike vaikselt mäe taha kadumas. Mul oli hea meel, et lõpuks sõitma jõudsin, kuid teadsin, et tagasi tulles on ta paras nuhtlus pesu ajal. See hobune on lihtsalt programmeeritud nii talli elu järgi, et kui on söögi aeg, siis on söögi aeg ja tuleb sööma minna. Teised nagu ei tee probleemi sellest. Kui just talli vahel seisma ei pea ja sööki liikumas näe, aga pestes ja platsil mitte. Corinto aga hakab juba platsil nihelema ja vaikselt talli poole nihverdama. Kui pessu lähme, siis kraabib ega püsi paigal ja üritab tagumistega mind teisele orbiidile ka veel saata.

Aga sõit oli mõnus. Tegime alustuseks pikalt sammu, sest see hobune vajab lihtsalt pikemat soendust, et oma lihased liikuma saada. Seda on nii hästi tunda. Siis mõlemat pidi traavi soenduseks ja siis hakkasime jälle painutusharjutusi tegema. Volt, suunamuutus, suunamuutus, volt jne.. Ta on nagu rong. Kolme vaguniga. Pea, esiots ja tagaots käivad kõik kuidagi loksudes ja üksteise järel. Ta pole tervik. Ja ma ei imesta... Ei ole tema kaua töötanud ja endast ma ei räägigi.. C peale pole vist ka mõtet loota, sest iga asi, mis ma ütlen, arvab ta, et hobune on super hea. Ei, ta ongi hea, aga kuidas siis mina paremaks saaks?

Ent ma pean mainima, et mulle väga meeldib see hobune (: Ta on kuidagi selline... Kellega tekib klapp. Pikemad soojendused ja rohkem traavi tööd ja siis vast oleme kindlamad galoppi ka tegema. Täna tegime juba pikemad galopilõigud ja pärast galoppi üritasin aktiivset traavi nõuda. Natuke laisk on ta ikka meil. Aga oli väga tulbiii ! (:

Talli, pesu, varustus ära, hobune ära, hakkasin juba ööseks tekke panema Mendietale ja ka Nearcole, kui C tuli Nearco juurde päitsete ja raspliga. Seekord hambaraspliga. Ma ei teadnud, et tal seline asi isegi olemas on. Tore iseenesest. Aga niimoodi mõtleski raspedama hakata v? Teile kõlab ka loogiliselt, kui paned hobusele päitsed boksis pähe, kus ta just söömisega tegeleb, siis lükkad raspli suunurgast sisse ja plaanid hambad korda teha ? Nääh, ta ei saanud hakkama, ütles, et peab ikka veterinaari kutsuma :)


2 kommentaari:

  1. sul on veebruari lõpp juba? (vaata teist lauset)

    VastaKustuta
  2. Mõtlesin, kas kirjutada veebruari algus või jaanuari lõpp. Vaat, mis välja tuli... :)

    VastaKustuta