28 jaanuar 2013

Julged väited

Vabadest päevadest pole mittem idagi tarka kirjutada. Hommikul olen sarvesaiasid omale toonud, poes käinud, söönud, koristanud ja ühe huvitava mah jongi mängu arvutisse laadinud. Laupäeva õhtul käisime C'ga Montaltos ühes pubis muusikat kuulamas.

Täna käsin tallis. Kell pool 2 hakkasin valmis panema Arest, siis kordetasin Macellani ja Mendietat ja tagasi jõudes jagas C isa heinasid, seega Corintot enam kordetama ei läinud.

Marlon oli ka tallis, kui sinna jõudsime. Ja sellest tulenevalt tahtsin kirjutada teile ühe päeva pärli. Nimelt helistas Marlon hommikul Cicciole ja ütles, et kohtus tänaval Vincenzoga (Elektra omanik) ja tal tulid hobused meelde. Et kuidas plats on, kas tohib ratsutama tulla?

Teine pärl oli aga veel. Mis kinnitas, et vahel on mu sisetundel ikka õigus. Angielo kurikuulus hobu-saaga. Et viimaks ometi siis korralik hobune ostetud ja Ciccio nii kiidab seda uut tegelast ja ütles mulle ka, et kui ma seda hobust sõitmas näen, siis ütlen, et Cicciol ikka oli õigus. Ma sügavalt lootsin, et see on nii. Aga paar korda hobusega kokku puutudes (ta tekki parandades ja boksi puhastades) sain ma aru, et selle looma jalad küll omadega täitsa korras pole.

Täna tegin kordet, sest angielo tahab homme sõitma tulla. Vasakule poole alustasime ja kõik oli üsna ok. Liikumine on selline lahtine ja teda ei pea palju takka ajama, et ilusasti jälge jookseks. Alguses oli krampis, aga pärast hakkas ennast ka alla poole sirutama ja kumeraks voolima. Galopi ajal tahtis metsikult suurt ringi joosta ja tundus suust hästi kõva, et ei allunud mu kutsele sissepoole jooksma tulla. Lihtsalt rippus korde otsas. Ja tol hetkel meenus mulle, et samuti Pugliast tulnud Ares tegi algul täpselt sama moodi. Ma ei tea, mis süsteem neil kordetamiseks seal on.

Hoidsin aga neil tagumistel jalgadel silma peal, sest neid ei tahtnud ta mulle jälle puhastamiseks üles anda. Kannaliiges teeb painutamise ajal nagu mingi nõksu. Ma ei tea, ma ei ole osav jalgade vaatleja, kuid midagi seal on tõepoolest teistmoodi. Siis vahetasime suuna ja paremale oli ilmselge käiguvahe. Pea hoiakust oli näha, et hobune nagu lonkaks, samas ei saanud jalgu vaadates aru, millist hoiab. Sammus pold väga hull, aga traavis oli nii nähtav, et isegi Elli sai vaadates aru, et mingi jama on. Kuna nad eile ka kordetasid, siis küsisin, et kas see on ok või on midagi juhtunud. Kuidas eile oli? Ja pärl tuleb siit - C ütles, et hobune liikus Puglias ka samamoodi. Kerge muigega veel ütles, et no mida sa siis tahad hobuselt, kes nii vähe maksis noh..

See oli see hetk, kus ma ei osanud enam mitte midagi öelda. Jäin vaid mõtlema ja mõtlema.. Et kas tõesti need ülejäänud kaks hobust olid veel hullemad, keda nad seal proovisid? Kas C-d üldse huvitas see, mis seisukorras need jalad olid? Äkki talle meeldis ainult värv, sest seda ta kiidab koguaeg. Või huvitas ainult hüppamine, et see oli hobusel kõige parem ? Aga mida ma imestan ? Ei tasu ju enam... Aga lihtsalt, kuidas saab kiita sellist hobust ja osta kalli raha eest, kui ta pole korras omadega ? Ah..

Meenus jutt sellest, kuidas keegi, Paolo äkki Luxile oli rääkinud, et tahaks tervisekontrolli teha. Noh, selle korraliku, et vereanalüüsid ja röntgen jne.. C oli öeld, et see kontroll läheb sama kalliks kui hobune ja pole mõtet teha, sest siis tuleb niikuinii mingeid haigusi välja, mis nii odaval hobusel kindlasti olemas on. Siin riigis pole mingitki hobukultuuri ja siis nad räägivad, kuidas 4000 € ostetud hobune on "odav ja niikuinii haigusi täis". Seda juttu võiks rääkida kuskil Lääne-Euroopas, aga mitte siin, lõunas.

Minumeelest võis viimati veel Eestist ka leida 4000 € eest hobuse, kellega võib kohe sõitma hakata ja kes ei toetu vaid 3-le jalale. Muidugi on hobuseid igasuguseid ja hindasid täpselt sama palju, kui müüjaid, aga no mulle tundub, et igal juhul läheks ma sellise raha eest Eestist hobust ostma, kui siia... Vot niisugusele arvamusele olen mina jõudnud.

Lisaks mõtlesin täna, kui lammas ma olen, et ei teinud Arese ilusatest kapjadest pilti, kui veel suvi oli ja ma siia saabusin. Tore oleks olukorda võrrelda 6 kuud hilisemaga. Enam need kabjad nii ilusad ei ole. Süüdi sepp ja boksi hügieen. Vot nii julgen väita.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar