16 november 2012

Come di solito - nagu tavaliselt

Täna käis veterinaar Luxi vaatamas. Luxil nüüd parem, kõik paistab normis olevat, aga ei söö heina. Müslit krõbistab küll ja porgandeid, aga heina mitte. Veterinaar oli see, keda kunagi varem siin kohtasime, käis Nearcot külastamas kui praktikal olime. See vet tundub täitsa ok ja arvas diagnoosiks mingi viiruse olevat. Kirjutas Luxile antibiootikume ja midagi glükoosiga, et veresuhkur normis oleks... Eks näis. homsest hakkab ravimeid saama.

C sõitis täna jälle Mendietaga, samal ajal, kui Nearcot kordetasin. Mendieta läks 2 minutit minust varem platsile. Kui minaj õudsin, tegid nad traavi ja kui mina olin platsil olnud 6 minutit (vaatasin kella), tegid C ja Mendieta juba galoppi. Üritasid hüpata, aga endiselt Mendieta madalaid (50-60cm) ületas küll, kuid kõrgemate ees hakkas tõrkuma ja ennast püsti ajama. Kui mina tegin Nearcole pool tundi kordet, siis Mendieta läks platsilt 5 minutit varem ära. Selline kiire trenn hobusega, kelle jalad haiged on...

Corinto viisin täna koplisse selleks ajaks, kui Elli Aresega sõitis. Ares teeb ikka nalja ja üritab Ellist sageli lahti saada. Täna tegid ilusasti traavi, üks hetk võttis Ares kõik oma neli jalga kõhu alla ja hüppas õhku mõned korrad, kuni Elli jälle alla käis. Tavaliselt jääb ta pärast seda seisma ja vaatab rahulolevalt, aga täna tegi korralikku rodeot, kui Elli veel püstigi polnud tõusnud. Kihutas mööda platsi ringi, pukitas ja tõmbles ega andnud mõnda aega kätte. Ma olin mures, et äkki Corinto hakkab ka jooksma ja põrutab meie super-aedikust välja (mis ainult mõtte jõul veel püsti seisab). Aga Corinto tõstis pea, vaatas korra ja sõi edasi. Teise tiiruga liigutas ka korra kõrva Arese pukitamise peale, ega teinud väljagi. Läks hästi. Lõpuks C sai Arese kätte ja läks ise selga, tegi natuke treevi ja galoppi ning siis galopitas Elli edasi. C oli lõppkokkuvõttes õnnelik, et hobusel on energiat. Ciccioga ta niimoodi lolli ka ei mängi ning sellest järeldus, et noor hobune on triki oma esimese omanikuga õppinud. Esimene omanik oli natukene turskem tüdruk ja juba seepärast oli hobusel vaja temast lahti saada :D Omanik oli kommenteerinud ka, et müüb, kuna ei saa loomaga hakkama. Aga ilmselt pärast kukkumist ei läinud too enam selga ka ja nii õppiski hobune, et pärast kellegi allakukutamist enam tööd tegema ei pea. Seega nipp selge, proovib hobune Elliga alati sama.

Ometigi lõppes päev positiivse emotsiooniga ja Ares sai palju kiita Cicciolt. Samuti Elli.

Päeva lõpus avastasin kassidelt kirbud ja panime mõnele viimase kirburohu ära. Veel avastasime, et üks tore kiisu, kes oli koguaeg emane, oli järsku isaseks muutunud. Nancyst sai Enzo ja meie tulime rahulikult koju ära. (: 

5 kommentaari:

  1. See latt on Itaalias ikka vist väga madalal, kui viiruseid antibiootikumidega raviv vet ok on. :D

    Ok, tegelt lihtsalt natuke norin... ega ma ei tea ju tegelikult midagi selle hobuse terviseprobleemi kohta, aga need kaks lauset ei sobinud kuidagi üldse üksteisele järgnema. :P

    VastaKustuta
  2. Latt ongi madalal. Mu sõnastamisoskus pole ka alati parim, ent kirjutasin ka, et ta "tundub täitsa ok". Vähemalt ei küsi ta hobuselt musi ja seejärel ütle, et kõik on tegelikult korras. :P

    Ausaltöeldes ei süvenenud ma korralikult sellesse veti juttu, kuna ma kõike ei kuulnud ja pärast ei olnud kellelgi aega ka mulle tõlkida korralikult.
    Võib-olla ei saanud ma eelkõneleja(pöörduks, aga kommentaaril puudub ka nimi) kommentaarist nüüd hästi aru ka, aga viirushaigust antibiootikumiga raviv vet ongi ju ok. Vähemalt mina tean küll, et nii viirushaiguste (näiteks gripp)kui ka bakteriaalselt levivate(näiteks teetanus)haiguste puhul kasutatakse raviks antibiootikume...

    VastaKustuta
  3. Mida rohkem ma loen su blogi, seda rohkem tekib mul küsimus, et kas keegi seal hobuste pidamisest ja ratsutamisest midagi teab ka üldse :) Kogu see asi kõlab nagu paha unenägu, mis teil seal toimub...

    A.

    VastaKustuta
  4. Antibiootikumidel EI OLE viirustevastast (sh gripiviirus) toimet. Jah, eks inimarstidki kirjutavad väga kerge käega antibiootikume välja, aga see ei tähenda, et see õige oleks.
    Teine asi on see, kui ravida gripi tagajärjel tekkinud tüsistust, nt kopsupõletikku (mis on üldiselt bakteriaalne) vms. Seetõttu lisasingi, et ega ma ei tea ju tegelikult põhjust, miks teie vet täpselt hobusele antibiootikume anda otsustas... :)

    Ingrid (ununes jah nimi lisamata)

    VastaKustuta
  5. Jah, Ingrid, Sul on õigus. Lappasin ka mina oma kiirkursuse veterinaaria materjalid läbi ja leidsin, et antibiootikumi kasutatakse peamiselt siiski konkreetsete viirushaiguse tagajärjel tekkinud tüsistuste raviks.

    Ma ei oma selles valdkonnas suuri teadmisi, seega ei oska ka mina öelda. Blogisse kirjutan seda, mida päeva jooksul kuulnud-näinud tallis.

    Seega veterinaari kohta sain veel täna teada, et peamiselt tegeleb ta koerte ja kassidega, kõrvale võtab ka mõned hobused ja nii need teadmised tulevad. Tegelikult ka diagnoosimisviis on üsna ähmane, kui kontrolliti pulssi, südametegevust, näpuga hambaid ja limaskesta värvi... Usun, et ega vet isegi siis täpselt põhjust tea, miks ta neid antibiootikume kirjutas...

    Pff.. Seega jah, võtaks selle jutu kokku nii, et tõesti "ok" selle veti kohta öelda ei saaks. Ent nagu tuleb välja, siis päriselt ongi nii, et inimestel on siin äärmiselt vähesed teadmised ja selle tõttu loomad kannatavad. Ma ei ütle, et ma ise mingi ilmatu tark oleks, mu ajurakud hävinevad ka vaikselt selles segasummasuvilas ja unustan paljutki. Seega teil on täitsa õigus...

    VastaKustuta