07 september 2012

Eestlane Itaalia väikelinna-džunglis

Nägudest ärme räägi, aga olen elus...

Eile oli jälle vaba päev. Hommikul sadas kõvasti, õhtul ka. Elli saatis sõnumi, et kodus oleksin. Hommikul katsetasin oma joonistuspaberit, mis C mulle toonud oli. Koristasin vannitoa otsast lõpuni ära, läksin lõuna ajal Metrosse süüa ostma. Ostsin omale joonistamiseks geel-pliiatsi ja lisaks kööki pisikese sabaga poti, mis mu toiduvalmistuskogusega hästi sobib. Tulin koju ja joonistasin jälle natuke ning läksin välja. Istusin veidi Ipanemas, siis leidsin sealt kõrvalt poe, kust harilikke pliiatseid saab ja avastasin sealt pika järjekorra.

Järjekorras seisid mitmed pered, kellel kaasas nimekirjad ja poe töötajad  tassisid hunnikutes raamatuid letile. Siin algab kool septembri keskel, mitte alguses. Ülikooli kursused algavad veel oktoobris. Kooliga paistab siin lugu nii olevat, et õpikud tuleb endal poest osta. See küll väga ilus mõte ei ole. Mäletan, et me pidime koolis vaid töövihikud välja ostma ja siis oli kõva poleemika, et nii palju raha kulub. Siinsed summad õpikutele paistsid aga tunduvalt suuremad. Lisaks vihikud ja muu... Jube.

Igaljuhul sain minagi oma pliiatsid sealt poest kätte ja istusin Ipanemasse tagasi. Sulgedes aitasin koristada, kuna mitte midagi muud siin vabal päeval teha ei ole. Just teha. Siin linna tsement-ehitiste vahel hakkab minus välja lööma põline eestlane, kes pidevalt millegi kallal nokitsema peab. Ega ma muidu poleks tervet vannituba korisanud. Pesin dušinurga seinad ka puhtaks, kuna kaua oma toas istuda ja joonistada ka ei kannatanud. Toas on üsna soe, seega on hea, kui aken on avatud. Paraku ei ole minu kõrvad sealt kostuva pideva automürinaga harjunud. Parem istusin Ipanemas, jõin rummikokteili ja lugesin eesti-itaalia sõnaraamatut.

Muidugi teinekord peab rummikokteiliga ettevaatlik olema. Pärast seda võib tekkida raskusi pitsa söömisega noa ja kahvli abil. Tähendab, olen õnnelik, et viimaks leidsime pitsarestorani, kus noad on tõepoolest noa nime väärt. Lisaks oli restoran mu lemmikvärvides ja taustaks kõlas võrratu hääletämbriga itaalia lauljanna Emma. (Ärge küsige, kes, mul pole õrna aimugi, aga ta laulis hästi) Pitsa oli ka hea ja see vast oli kõige olulisemgi. 

Täna ärkasin varem, et hommikul oma kondid Euroformi vedada. Kohtasin siis viimaks Rosaliat ka ja küsisin itaalia keele kursuse kohta. Ta ei olnud kindel, kas seda sel aastal toimub, kuid andis mulle kaks interneti aadressi, kus harjutusi teha ja lubas mulle ka paberkandjal järgmiseks nädalaks mõned harjutused leida. Väga armas. Pärast Euroformi läksin ma jälle Metrosse raha kulutama. Seekord arvan, et kulutasin hästi, kuna leisin ühe hea ostu. Raamatupoes oli raamat "Italiano per stranieri - for foreigners" (Itaalia keel võõramaallastele) Ehk siis oman korralikku 381-leheküljelist itaaliakeele õpikut, mis on inglisekeelne, koos inglise keelse sõnaraamatu osaga, grammatikaga ja cd-plaadiga. Lubasin endale, et hakkan aga otsast pihta ilusasti harjutusi täitma ja enne edasi ei võta, kui kõik eelnev selge on. Nii on mul vähemalt tegevust.

Lisaks leidsin omale 20 € eest käekoti ja loodan, et see siin korralikult aasta vastu peab. Veel kaks pluusi ja olengi rahul. Nüüd peaks kõik esmane ja vajaminev olema soetatud. Muidugi varsti tuleb natuke soemate riiete peale mõtlema hakata, aga ootan endiselt oma lemmikpoe PiazzaItalia avamist Metros. Niisugused lood.

Muidu kolmapäeval käisin küll tallis, sõitsin Elektrat esimesena Francescale soojaks ja pärast seda kohe otse Rositale selga. Rosita seljas on ikka endiselt superlux istuda, kuigi ta mulle suust kõvasti vastu võitles ja peaga vehkis. Ma usun, et ta oli juba tüdinenud ka, seega üritasin temaga lõdvestuvat traavi sõita ja rohkem sammu. Käskisin Cicciol kavaletid ka laiemaks tõsta, sest probleem, miks hobune sealt üle ei lähe, on lihtne. C paneb liiga kitsad vahed alati ja nii ei saa Rosita mingi tempoga sinna peale minna ja kobistab alati või jääb seisma. Loogiline. Laiema vahega ei kobistanud Rosita midagi ja suutis omas tempos püsida. Jälle sain mina kiita, et ma oskan. Aga Ciccio peaks ju ka selliseid asju teadma.. Nääh. Ilmselt mitte. Vaatab, mis täna seal tallis toimub. Teile kõike ilusat (:

Ps. Unustasin kirjutada, et Arianna (mu korterikaaslane) läheb täna õhtul ära oma vanaema juurde ja tuleb tagasi pühapäeval või esmaspäeval. Juhuu, üksi kodus :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar