16 september 2012

Bokside puhastamisest ja vasksulfaadi kasutamisest

Neljapäeva õhtul oli Metro ees kontsert. 21.30 hakkas, aga paraku sadas vihma. Mingi hetk oli ilusam, siis läksin minagi välja. Tunnikese kuulasin, viimaseks looks hakkas vihma jälle sadama ja pidin koju jalutama. Muidugi papud ja kõik läbimärg, sest vihmavarju mul veel ei olnud.

Reede hommikul pidin Euroformi minema, et mõned itaalia keele harjutused ehk saada. Loomulikult sadas jälle vihma. Kuna poodi niikuinii pidin minema, siis läksin omale vihmavarju ka ostma. 8 €. Aga vähemalt on tumelilla. Ja loomulikult poest koju minnes oli ilus ilm, päike paistis ja kõik tore.

Talli läksime ka, sest ootasime, kas kell 16.00 vihma sajab või mitte. Kui ei saja, pidi Andreina tulema. Sadas küll ja tuul oli ka, seega ei tulnud ta kuskile. Meie lihtsat istusime talli vahel ja ajasime juttu. Isegi riideid ära ei vahetanud. Vahepeal tuli üks mees oma lastega oma hobusest meile rääkima. Juttu jätkus kauemaks ja kauemaks. Piero tuli ka.. Ja kui nad kõik minema läksid, söötsime hobused ära ja tulime ka koju.

Eile ma tegin siis üle pika aja tööd ka. Viskasime kolm boksi täiesti tühjaks ja tõin uue puru asemele. Petulia pissine boks, Lady ja Matilde. Ma ei tea... Maha pidi surema seal sees tegelikult. Kuna boksides pole väga õhku ja saepuru ei ole ikka see materjal, millelt ainult junne korjata ja kõik üle 2-3 nädala välja visata. Ma nüüd vist sain Lady boksi endale, mida hakkan tegema iga päev nii, nagu meie oleme harjunud bokse tegema. Siin on sama lugu, et saepuru on kallis kraam ja priisata ei tohi, seega ma ei saa aru Ciccio põhimõttest. Meie igapäevane boksi koristamine on minu arust palju ökonoomsem... Ja igaljuhul tervislikum hobusele. See pole õige tegelikult, mida tema oma boksidega teeb.

Igaljuhul rookisin kolm boksi-täit saepuru traktori "koppa" ja pärast kärutasin 9 suuurt käru täit saepuru boksidesse. Kuna puru nii kuiv oli, et korra ära pidin surema, kui selle boksi maha kallutasin, siis kastsime seda voolikust. Metsik tolm. Vaesed hobused, neil ikka pold vahepeal mitte midagi hingata seal. Igatahes lõppes minu töö tegemine üleni tolmusena ja rakkudega peopesas. Häbi kohe öelda. Aga nii juhtub, kui kaks kuud vahepeal puhkusel oled. Aga eks ma süüdistan oma kindaid ka selles. Pole teised enam nii head töö tegemiseks.

Pärast väikest puhkepausi pidin Lady boksist välja võtma ja kabjad puhastama. Tuletan meelde, et hobune on nüüd umbes 40 päeva boksis seisnud, eelmine nädal 2 korda kordel käinud. Bokside tegemisest ma juba rääkisin, et C korjaba ainult junne välja. Tähendab, et hobune on 40 päeva elanud oma märja saepuru otsas. Vahepeal on seda küll vahetatud, kuid teate isegi, kui kiiresti boksid märjaks lähevad...

Tõin Lady välja, tõstsin jala üles, tõmbasin ühe korra kabjakonksuga ja tundsin elus esimest korda, kuidas mul pärast seda tegevust süda pahaks läks.. Ja siis me räägime, et Marlon on idioot, aga vabandage. Selle hobuse kapjade seisukorras on süüdi praegu ka Ciccio. Kabjad on niikuinii üle kasvanud, rauad tahavad vahetust, kuid need kiilud... Kiilud olid pehmed nagu tarretis, üks pehme valge ollus vaatas mulle vastu. Ühel jalal kabjakonksuga puhastades tuli veri välja. Ma küsisin Ellilt, et kas ta nüüd saab aru, miks ma bokside puhastamist nii oluliseks pean...

Pesin need jubedused puhtaks.. Lasin lihtsalt veel voolata, sest mingi harjaga seal midagi teha ei saanud. Hobusel oli valus. Mäda ma kusagilt ei leidnud eile, mingit meeletut haisu kusagilt ei tulnud. Seal lihtsalt polnud midagi, mille vahele se mäda saaks koguneda. Olukord sarnanes meie kortsus näpuotstega, kui liiga kaua aega vees veedame.

Siis desinfitseeris Ciccio kiilud ära ja pani spreid, mida ta väga kiidab. Lõpuks uurisn minagi, mida see sprei sisaldab. See on äädika lõhnaline, seega äädikas on seal kindlasti. Äädika sees aga lahustatakse vasksulfaat. See sinine soola taoline materjal.. Siin pean ma küll oma keemikutest sõpradelt abi paluma, et mis asi sellest kokku tuleb ja millised on selle keemilised omadused. Vasksulfaadi pidi C isa kasutama ka viinamarjade väetisena. Milline on selle mõju aga nahale? Reaalselt olen näinud, et see tugevdab kabja põhja küll, ning kuivatab. Kiilu eest on parem hoolitsega, kui midagi narmendama hakkab, on lihtne need naharibad ära tõmmata ja jalad on ilusad... Aga oskab keegi midagi targemat rääkida? Järgmisena ma muidugi googeldan.. 

Praegu aga lähen talli ja vaatan, kuidas see vasksulfaadi segu ja kuiv saepuru Lady jalgadele mõjunud on.. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar