12 märts 2013

Pühapäeval oli suvi

Kuna mul vaba päev oli, sõin lõuna ajal kõhu ülimalt head pastat täis ja umbes poole kahe paiku läksin õue jalutama. T-särk ja jakk, aga palavus tahtis jalust maha võtta. Ainult t-särgi jaoks oli natuke liiga tuuline. Igatahes super mõnus ilm ja tore jalutuskäik oli.


Palavuse vastu aitas üks jogurt marjadega ja viimaks läksin Metrosse varju  ära.


Leidsin poest nii palju häid ja magusaid asju, aga mu südame võitsid suured beseeküpsised. Võrratu. Ja ausõna ma hakkan varsti rannahooajale ka mõtlema...


Õhtul ostsin omale pitsa koju kaasa ja vaatasin filmi "Water For Elephants" (Vesi elevantidele) Kuigi ma seda juba ennen äinud olen, vaatasin seekord veidi teise pilguga. Tõmbasin natuke paralleele siinse eluga. Päris naljakas oli nii mõelda. Igaljuhul soovitan tsirkuse filmi teistelgi vaadata. Elevant on nii tore (:

Esmaspäeval enam ilm nii ilus polnud. Päike oli vihmapilvede taha kadunud ja iga hetk ähvardas sadama hakata. Sellest hoolimata pani C Nearco valmis ja palus mul Mendietat kordetada. Ütles, et hobused said eelmine päev ka liikuda, seega mingit rallit ei tule. Mõlemad olid tublid. Marlongi saabus sõitma.

Mendieta pesu ajal Marlon aga tuli platsilt hobusega tagasi. Kurtis, et hobune vist lonkab või ei taha hästi liikuda. C ütles talle, et sammus küll midagi näha pole. See pole tõsi. Hobune on väga kangete jalgadega ja boksiski on näha, et ei tõsta neid õieti. Ma ei tea, mis C-l pähe jälle lõi ja läksid platsile hobusest viimast välja pressima.

Seejärel andis C Angelole trenni ja mul jäi nii palju aega, et Corinto boksist välja võtta. Kaitsmed ja valjad ning kordega platsile. Ta jäi mul esimest korda enne platsile sisenemist seisma ja vaatas mind lolli näoga, et kas me tõesti midagi muud ei võiks teha. Igatahes käitus ta kordel äärmiselt tublilt ja ma ei kiusanud teda pikka aega. Kokku olime platsil vast 25 min ja alustasin paremale poole liikumisega. Mõned korrad ikka üritas mul minema joosta ja mulle nägu keerata, aga ju oli ikka tahe joosta nii suur, et lõpuks jooksis rahulikult. Ka vasakust jalast hiljem tegime traavi ja natuke galoppi ka. Täpselt nii palju, et saaksin oma märguande peale tagasi võtta ja töö positiivses meeleolus lõppeks. Ei tahtnud hobust ka märjaks ajada, kuna karv on meil endiselt päris pikk ja nüüd veel lahti ka. Oh, kevade rõõmud.

Järgmiseks panin Walterile Elektra valmis. Nad läksid platsile, ma koristasin talli, kui platsile jõudsin, sõitis Walter lahtiselt. Elli selgitas, et C lasi hobuse lahti, kuna too ei nõustunud enam kordel käima. Elektra ja kordetamine pole just väga kokkukäivad mõisted jah. Ta jääb seisma või hakkab sööma ja kui piitsaga edasi utsitada, virutab tagant üles.

Saime teda, et Manuel trenni ei tule sel korral ja läksime talli. C-l oli kiire Arese valmispanekuga ja lasi Walteril üksi hobuse pesta. Juba.. Teised trennilised veel väga ei teagi, kuidas hobustel jalgu üles võtta ja neid puhastada, pesta. Aga ilmselt mängib rolli see, et Walteri isa nende kohvi- ja nänniautomaatide firma omanik on, seega rikas mees...

Panin samal ajal Arese valmis, kui Elektra pesus käis. C läks selga ning Walter isaga ja Angelo siis ka sõitu vaatama. Olgu mainitud, et viimati käisid hobused meil sõidus vist jaanuari lõpus. Vahepeal vist oli veel mõni üksik päev, aga siis ainult kerge trenn. Ares on paksuks läinud selle ajaga. Korralikult ikka. Laudja peal on vagu ja kael on pekkis. Tema rinnarihmaga martingal ei olnud ka enam paras talle. Aga kui ma tallis veel mõned Elektra asjad ära pesin ja ka platsile jõudsin, panid Elli ja Angelo seal Aresele takistusi ette. See soendus ei kestnud 15 minutitki, kui C juba hüppama hakkas. Pärast 6 hüpet läks meeter ja natuke rohkem ette ja seejärel teised 90-100cm takistused platsil. Ares oli varsti täiesti vahtus kaelalt ja selle peale C hakkas kohe rääkima, et näed, nii kaua on ju hobune seisnud ka, et ei saagi pikalt midagi teha, kohe vahtus. Nojah, aga kui hobune vormist väljas, siis miks peab pärast 2 kuud kohe hüppama hakkama. Imelik oli seekord lihtsalt, kuna tavaliselt ta ei hüppa esimesel päeval pärast pausi ratsutades. Aga ju siis oli vaja näidata.

Hobust pestes kuulsin veel, et pühapäeval oli Mendietat üldsegi Manuel kordetanud. See väike poiss. Ma loodan, et C ikka alguses hoidis ise hobust. Olgugi, et Mendietat on üli lihtne kordetada, aga üle pika aja esimest korda väljas ja poisil esimene kord kordetada. Ares oli üldse Ciccio käest lahti pääsenud ja lõpuks kablutas üksinda põllul ringi.

Küsisin veel, et kas nüüd on helistatud veterinaarile, et too Luxi vaatama tuleks. Ei ole. Aga kuulsin, et C sel päeval telefonis Paologa rääkis, seega uurisin, et millest? Aga C oli talle helistanud ise, kuna laupäeva õhtul ta ei saanud Paolo kõnele vastata ja ootas neid pühapäeval talli. Kuna keegi ei tulnud, siis helistas. Aga Paolo oli laupäeva õhtul tahtnud vaid Cicciot pitsat sööma kutsuda... Esmaspäeval telefonis rääkides küsis mees vaid, kuidas hobusel läheb ja kas sööb ja ju siis on kõik korras. Millal vetile helistatakse.. Ei tea keegi.

Ma tahaks teada, et kui niisugune asi ravimata jääb, et pool palet.. tähendab, nüüd juba terve pale hobusel üles paisunud, kuum ja kõva on... siis mis pärast juhtuda võib? Kuhu see põletik levida võib, mis hammastest saab... Aga ma arvan, et ma jõuan sellele jälile, et vähemalt järgnevad 4 kuud on mul võimalik olukorda vaadelda... Hämmastav.

Täna olin kodus, sest meil jälle vihmaperiood ja hobused pärast eilset liigutamist boksis. C teadis küll, et vihma hakkab sadama, imestasingi, et miks need hobused siis "paariks päevaks välja peab võtma". Ütles ju, et las seisavad parem. Aga ilmselt mängib rolli see ka, et kuu aja pärast on Salernos üks suur võistlus tulemas ja mõtetes kõik kibelevad sinnapoole... Kuigi ma olen enam kui kindel, et see asi jääb meil plaanist välja. Ma vähemalt loodan, et me ei lähe ennast sinna lolliks tegema.

Tegin hoopis panna cottat ühe poes müüdava põhja abil. Hiljem lisan pildi ka, kui seda sööma plaanis hakata. Hea hea! (:

2 kommentaari:

  1. See Ares paistab üldse üks vaba hing olevat, tundub päris tihti üksinda põldudel ringi kablutavat :D

    VastaKustuta
  2. Eks ta üritab selgeks teha, kus hobuse koht on. Mis seal boksis ikka vahtida, kui õue, siis täiega :D

    VastaKustuta