21 märts 2013

La Luxi ravi

Kuidas ma peaks elama riigis, kus inimesed on nii kinnise mõtlemisega, et nad ei taha uskuda ka pärast internetist leitud fakte, et kevad 20. märtsil hakkab? Ja on seda hakanud juba viimased 5 aastat... Ja veel enne seda...

Eile käisin ühes "mõttetus mägilinnas" nimega Rose (loe roose, tähendus roosid). Seal elavad Ciccio tädi ja onu (ma ei tea, kumb tegelikult ta sugulane on, siin on nad mõlemad tädi ja onu). Kuna onu oli viimaseid päevi haiglas, aitasin tädil maja ära koristada, mis kuu aega kinnisena seisnud. Mööbel, aknapesu ja nipetnäpet... No see mööbel.. Oeh.. Nii palju klaasi ja peeglit. Aga enamvähem saime valmis, ehkki ma ei saanud mitte kui midagi aru, mida C tädi mulle rääkis. Ta räägib soravalt dialekti, millest mul pole aimugi...

Pärast tuli C meile järgi ja läksime tema juurde sööma. Pärast taldrikutäit pastat ja klaasi veini kiirustasin talli, et näha, mis saabunud vet Luxi kohta ütleb. Vetil pole aga suuavamise raudu (kuidas iganes seda õigesti nimetatakse) ja udis seal niisama ringi, keelt suust väljas hoides. Ühesõnaga ta ei näinud seal tegelikut mitte midagi... Aga ütles, et ilmselt on hobune heina süües hammustanud mõne kõvema kõrre või oksatükikese igemesse või hamba vahele ja see on tekitanud põletikku. Ilmselt on see tükike või sodi seal alles ja seepärast midagi paremaks ei lähe. Nüüd, kui asi avanenud, tuleb vähemalt mäda välja, aga tuleb anda antibiootikume, et põletik ei leviks ja asi hullemaks ei läheks. Niisugune jutt.

Veel tuli helistada omanikele ja öelda, et edasine protseduur näeb ette hobuse rahustamist ja suu avamist, sealt põletikutekitaja otsimist... Omanikud olid aga öelnud, ettahaksid, et seda teeks siiski päris vet, kes hobustega töötab. C oli öelnud, et kui nii, siis helistab, et kohe homme on vaja, aga see asi läheb kulukaks ja peavad kõik kinni maksma ilusasti. Seepeale omanik siis leppis otsusega, et tuleb ja teeb see vet, kes kohalik, sest hobust tuleb NÜÜD ja kohe ravida.

Muidu eile tegin taga tallis boksid ja pärast kordetasin Nearcot ja pesin Arest. Plats oli täitsa enamvähem... aga Corinto õue ei saanud, sest mina pidin ootama, kuni C Arese kordetamise lõpetab ja siis jagati heina ning hakkas sadama ka veel... No mitte ei lähe nii.

Täna lõunal käisime jälle Roses, aga ainult tädil järgi ja teda lõunale toomas. Siis läksid Elli ja C ka lõunale ning ma hakkasin bokse koristama. Saabus veterinaar ja Sabina ning Alessandra ka. Ma ei olnud asjal väga palju ligi, piilusin bokse tehes, mis toimub, aga juttu väga ei kuulnud. Seda aga nägin, et arstil pold endiselt midagi suu avamiseks, pigistas veel mäda välja ja pügasid karvad augu ümbert, aga mitte midagi rohkemat ei toimunud. Hobusele tehti tuimestav süst, tukkus jala peal ja hiljem kirjutati rohtu.

Küsisin siis Ellilt, et kas leiti üles see põletiku põhjustaja? Elli vastas, et ei. Vet arvas, et järelikult on põletiku tekitaja hobust hoopis väljapoolt mõjutanud. Ma loodan, et ma sain sellest lausest valesti aru... Või tahtis Elli öelda, et see on välja tulnud.... Aga see pole kuidagi loogiline, et miski asi a la hobust väljapoolt torganud ja seetõttu on asi nii läinud.... Rohkem me sel teemal ei rääkinud. Haava ümbert lõigati kõik kuivanud koed ja karvad ära, see jäi endiselt avatuks. Puhastasin hobusel boksi, sai kõik uue puhta puru alla ja kujutan ette, kui ta püherdab....

Ciccio pügas täna Arest, mina tegin boksid, jagasime söögid ja tallis olime lõpetanud. Ent igasugu pläkutamise ja jokutamisega läheb meil iga õhtu see asi pikale...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar