07 märts 2013

Mida vähem tead, seda lihtsam

Teisipäeval tegin ka Ciccio asemel boksid. Vaatasin kellalt aega ja kogu selle jama peale kulus mul poolteist tundi. Ehk siis kolmel hobusel tekid maha, kõik hobused harjaga üle, boksist junnid ja heinad ära, puhastada neid uuesti, kui püherdanud on, kaks korda käru tühjendamine ja põranda pühkimine.

Ma pole kunagi mingi välenäpp olnud ja andke andeks, sellise hargiga on natuke raske neid bokse koristada...

..aga siiski Ciccio poole tunni ja ühe kärutäiega ma ei konkureeri. Aga eile ja täna sain asjale pihta. Ma lihtsalt pole kunagi süvenenud asjasse.

Igatahes teisipäeval C tegi Elektra tagumised kabjad ka korda ja siis Walterile kordet tegema jälle. Mina aitasin Alessandrat Luxiga tallis ja märkasin, et Elio oli jälle kohale jõudnud. Tuli talli küsima, kas ma Corintot kordetan täna. Ütlesin, et plaan on küll jah, aga alles hiljem, kuna enne on teised tegemised. Ta vist ei tahtnud mind väga uskuda, aga noh, järgmine kord teab, et peab natuke hiljem tulema.

Kui Elektra pestud, võtsingi Corinto käsile. Platsil sõitis Andreina Elektraga ja rahvast oli platsi ääres veel. Olin seekord valmis, et ta mul käest minema tahab panna, nagu eelmisel korral. Seega minu rahulikult eeslikesest sai täielik metsaline kordel, kes kihutas galoppi, kargas kõigi nelja jalaga õhku, üritas mind väga osavalt sihtida ja teda edasi ajades oleksin kaks korda kabjaga näkku saanud. Pole ta nii heatahtlik midagi, ta ikka usinasti üritab mind teise ilma saata viimasel ajal. Ja siis Ciccio rääkis kõigile, kes platsi ääres üsna üllatunud nägudega meid vaatasid: "Näete jah, kuidas perutab?! See on see, et hobused boksis seisavad. See on normaalne. Näete jah, näete ikka jah, vaatate... Vahi, kus virutas, aga pärast on nii hea rahulik hobune, oi, kui hea ja tore hobune see Corinto on. Nii tubli ikka. Näete jah, kuidas hüppab." Dahh...

Aga kui hobune rahulikumalt jooksma hakkas, märkasin, et käiguvahe on. Ei imesta mitte millegi üle. Sellise rabelemise peale külmade lihastega muda sees on ime, kui midagi paigast ära ei tõmba. Aga ma nimme viisin Corinto välja, sest Ciccio rääkis, mismoodi pole mõtet hobust üheks päevaks kordele viia, kui järgmised päevad jälle boksis seisma peab. Jah, ma ei ole ka sellega nõus, et hobune oma energiaülejäägi maha rabeleb, ehk oma lihasele või kõõlusele vms haiget teeb ja järgmine päev jälle liikuda ei saa, aga seal boksis veel kauem seistes ei saa neile hobustele varsti enam normaalselt ligigi. Aga jah, C ei öeld käiguvahe kohta midagi. Ta ilmselt ei märganudki või pidas seda täiesti normaalseks jälle. Mina panin hobusele higiteki selga ja jalutasime käe kõrval kolm suurt platsi-ringi ning seejärel pessu.


Kolmapäeva lõunal talli minnes ütles C, et ma bokse ei pea tegema, et ta tegi need juba ära. Ise pidi ta pea tunnikese ära käima ja ütles, et ma käsikäruga veaks tühjaks Arese, Nearco ja Mendieta boksi. Uue saepuru toob aga ta ise, kui tagasi jõuab. Seekord on saepuru laetud kaugele heina juurde, katuse alla ka. Vihma ka kusjuures tibutas õues ja suht inetu ilm oli jälle, ent soe.

Nearco boksi tehes jõudis mulle ka kohale, miks nad kõik räägivad, et kaska peab pähe panema, kui hobustega tegeled ja mitte ainult ratsutades. Kuna hobusel on aken läbipaistva plaadiga kinni löödud aga ta endiselt muffigi ei näe, siis mingi õues toimuva jama peale ta ehmatas. Ja ehmatas nii rõvedalt, et keeras ennast korraliku hüppega boksis ringi ning lajatas oma lõualuuga mulle piki pead. Ei olnud tore, kelluke helises tükk aega veel, aga äkki tuligi mõistus koju tagasi...

Igatahes Lady boksi jõudsin ka ära teha, siis juba sadas veel rohkem ja sinna kärutasin ise saepuru, sest tegin boksi omaalgatuslikult. C meelest oleks see võinud homseni ka seista. Siis tuli küsima, et kas ma Corinto boksi tahan ka teha, et kui ise tahan, võin, aga talle sobib nii ka. Nojah, kolm tupsujalga on omadega korras, rohkem pole tema asi. ent ma olin üsna väss ja läbimärg, seega pidi corinto ühe päeva ootama veel.

Elli viis mu koju ja teel rääkis, kuidas pühapäeval oli Luisa talli tulnud. Mina ja C nägime Luisat-Pierot laupäeval. Pühapäev oli mul vaba ja parajasti polnud Cicciot ka kodus, talli juures askeldas C isa. Luisa oli küsinud, et kus kõik ülejäänud on, et ilm ilus ja mis toimub? C isa, muhe vana nagu ta on, hakkas Luisale seletama, et ta ei mäleta ka, kuhu nad kõik läksid, aga kuskile nad lendasid, mingit hobust vaatama, kolmekesi.. Ei teagi, kuna tagasi tulevad... kas paari päeva pärast vist. Luisa oli näost suht ära tõmmanud, eks kadedus tegi oma töö.. Muutis meelt ja ei läinudki Petuliat kordetama, jättis Petulia nänni talli ja põrutas minema. Olgu, hea nali. Aga Elli rääkis, et oli Luisaga kokku juhtunud teisipäeval ja see oli pärinud, et kus me kõik koos käisime. Ja Elli pani oma rada edasi... Et lendasime pühapäeva hommiku Hollandisse, Ciccio mingi uitmõte, ostis meile piletid ja käisime talle hobust otsimas. Meid oli kaasa vaja, et aitaksime inglise keelt rääkida. Luisa päris, kas hobuse ka saime, Elli ütles, et ei, liiga kallid olid. Pff.. Selle raha eest, mis kulub kolmele inimesele äkki Hollandisse ja tagasi sõiduks, saaks siit riigist ka normaalse hobuse. Ilmselge jamajutt ju. Ahh... Ja milleks seda vaja oli? Miks peab nii mõttetut jama üles keerama...

Aga tegelt räägin siis seda, et eile, kui tallis oli üksi aega olla, vaatasin neid bokse... C ei olnud midagi seal koristanud. Kõigil heinad boksis ja must värk. Tüüp lihtsalt jättis boksid tegemata ja mõtles, et ma ei saa aru või.. Elektea ja Mendieta puru oli ilusasti boksi pühkinud, ukse eest ära ja oligi kõik.

Täna vaatasin siis jälle bokse, sest eile said ju lemmikud uue allapanu. No seekord oli ta teinud neid jah, aga ma ei saa aru, mida ma seal rabelesin... Tähendab, nüüd ma saan aru, mismoodi ta neid teeb. Lihtsalt suure heinatuusti võtab välja, mingi suurema junnihunniku ka, ülejäänud puru keerab segamini ja lükkab hargiga tasaseks... Loomulikult üks kärutäis ja pool tundi. Sorry, aga ma nii ei oska...

Ise hakkasin tühjaks loopima Matilde ja Petulia bokse. Matilde on nii hirmul koguaeg ja alustuseks ehmatas traktori peale ja lõi oma pea vastu laetala nii kõvasti ära, et raputas seda tükk aega ja silm oli pahupidi. Lagi on liiga madal ja allapanu kiht muudkui kasvas, sest sealt boksis ei julge C ka rahulikult askeldada.

Petulia ei lase näiteks enam oma pead katsuda. Olen märganud, et pärast pügamist. Piero ju kasutas mokapööra, meie pügasime küll eelmine kord (ja Ciccio alati püganud) ilma selleta. Nüüd on ikka päris paanikas, kui kätt näeb pea lähedal.

Igatahes täna sai traktoriga kõik boksid tühjaks veetud ja uus saepuru ka traktoriga talli toodud. Lausa lust. Corinto boksi läks 11 kotti saepuru. Muidugi kõik olid erinevate suurustega kotid ja kaks olid lausa üsna tillukesed. Alles jäi ka neid mingi 10 kanti, seega väiksemaid bokse saab vast 2 ära teha. Ja jälle on puru otsas.

Ning seda pean ka mainima, et talli sõites näitas Elli auto, et õues on 17 kraadi sooja. Täiesti vabalt võis olla, sest mul oli jopega küll üsna inetu õues olla. Tallis ja õues olin t-särgi väel ja Ciccio käis ja rääkis ka muudki, et palav on. Päikest ei olnud ja pilvine ilm oli. Ja siis, kell 16.30, kui olime lõpetanud, hakkas Ciccio oma kolmele lemmikule TEIST tallitekki esimese peale laduma. Ma küsisin, et palav ei ole v? Pobises midagi, et no öösel läheb ikka külmaks (min 6 kraadi sooja) ja nad ikka pügatud ja... Ei teagi, vast jah, natuke vara. Pani teki tagasi. 5 min hiljem ütleb: "Voh! Ma tean, mis ma teen! Ma tulen kell 7 talli ja panen siis tekid peale!" (Nagu oleks mingi väga originaalse idee peale täitsa ise tulnud....) Well, tee mis tahad, aga pole märganud, et ülejäänud 5 hobust, kes ka pügatud on ja ühe tekiga elavad, hommikuti külmunud oleksid... Ninnunännututpipluti noh... Aga ülejäänud hobustest savi. Mah..

Kõige parem Ciccio ämbrisseastumine oli see, kui Sabina jättis ükskord kotitäie õunu talli, ütles, et need on tema La Luxile, et ehk C lõiguks neid müsli juurde õhtul. C kiidab takka, et ja jaa, jäta kott sinna meie asjade juurde, siis keegi ei võta neid. Paari päeva pärast tuleb Sabina talli ja küsib hobust vaadates, kas C ikka õunu ka andnud on. C vastab, et jaa jaa, ikka söödame neid jah. Mõne aja pärast hakkabC koristama üht nurka, leiab kotitäie õunu ja küsib, et kelle omad need on? Sabina vastab, et need on tema toodud Luxi õunad.... (Mis oleks pidanud juba otsas olema...) :D

Ja lõpetuseks piltmõistatus nr 2 ehk mitu kassi on seekord pildil.


Tegelikult muust elust kirjutades käisime eile õhtul pitsat söömas. Elli ja Ciccio, trenniline Andrea oma tüdrukuga ja Ciccio sõber Eugenio oma kihlatuga. Midagi väga huvitavat ei sündinud, pitsa oli söödav ja pärast sai panna cottat ka, mis oli päris hea ikka.

Ja täna hommikul tahtis korterikaaslane mind siia sisse põletada. Läks kiirustades kodunt minema ja jättis kohvikannu tulele. Sõna otsese mõttes, gaasipliit ju. Ma ärkasin tema minekust hiljem ja toast väljas ka ei käinud enne, kui ta juba mulle helistada jõudis. Hea, et nii läks, korter oli kärsahaisu täis, kohvikann tulikuum ja kohvi mööda pliiti laiali. Kenad lood.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar