23 oktoober 2012

Nagu ikka

Daria ja Filippo
Eile talli minnes ütles C, et Andrea ja Andreina ei tulegi. Seega mul pold trenni anda kellelegi. Ainult Serena, kelle kohta C mõtleb, et äkki peaks mina trenne andma. Ja lastele ma ka trenni anda ei saanud, sest need sõidavad kordel ja korde ja piitsaga ma praegu tööd teha ei saa.

Aga C pani Elektra valmis, kõigepelat läks Francesca sõitma, mis väga plaanis polnud. Mina hakkasin Corinto boksi puhastama ja avastasin, et harki ikka kätte võtta ei saa korralikult, sest mu vasak käsi on endiselt nagu üks mõttetu valutav jurakas. Siis aitasin Angielol ta Arturo lakka lõigata. Siis tuli Piero talli, kes nägi, et mu lõug katki on ja hakkas pärima, et mis muga ikka juhtus ja kuidas ja miks ja millal.

Läksin platsile, seal oli Luisa Petuliaga ja juba Serena Elektraga. Talli saabus Alessandra ja C läks appi hobust valmis panema. Sel ajal jättis ta Serena minu hoolde. Pidin vaatama, kuidas nad traavivad ja kavalette sättima, kui nad need paigast ajavad. Teate, ma siis esimest korda süvenesin Serena ratsutamisesse. Tal käib kergendades minu arust puus liigesest välja, sest ta nii koleda nõksu seal seljas teeb. Ta kargab seal seljas rohkem, kui asi üldse väärt on. Vahet pole, mida hobune all teeb. Ise on ta kerest kõver sinnapoole, kuhu sõidab, käed sirged nagu Elisalgi ja sääred lihtsalt kõiguvad seal jaluste otsas. Ma tean, ma pean järgmine kord sellest video tegema. Igatahes ma ei öeld midagi ja seisin seal kavalettide kõrval.

Minu kõrval seisis ka Piero, kes Luisat juhendas. Luisa peatus meie juures ja märkas ka, et mul lõug katki, mis siis, et ta eelmine päev ka tallis oli. Ütles, et äkki eelmine päev oli liiga pime, et ta ei näinud. Igatahes Piero läks minema ja siis Luisa tuli järgmise ringiga minu juurde ja ütles: "Maarja, palun vaata sina, kas mu hobune pöörab hästi." Ma jäin lolli näoga vaatama ja küsisin, et mismõttes hästi, või mida ta selle all silmas peab? "No vaata, kas ta pöörab kaela või keerab sirge kaelaga (ehk pole paindes pööramise ajal)." Mina ikka oma lolli ilmega, et misasja, mul on seda küll natuke raske siit vaadata, sest sina oled seljas ja sina saad aru, kas hobune on paindes või mitte. Mida ma vaatan hobusest keda ma vaevalt tunnen ja kes galopis mu nina alt mööda kihutab. Täitsa lammas on see Luisa, ma ei või enam. Igatahes ta tegi tiiru ära, jäi mu juures seisma ja vaatas mulle küsivalt otsa. Ma tegin nägu, et .. mh.. noh.. parem kui eile. Andsin soovituse ka, et tehku rohkem suunamuutusi, et hobust pehmemaks saada äkki. Kuigi ma arvan, et sest pole mingit kasu, kui hobuse suust kõvaks oled sõitnud, sääri pöörates ei kasuta ja hobusel seljas valud on. Seega in my ass my opinion.

Siis saabus La Lux Alessandraga. Ja mida ma näen. Corinto sadul on pandud Luxile selga. Sadulavöö ka tema oma. Kanni ei taha käi natuke v... Nii ikka ei käi, et küsimata ju teiste varustust kasutatakse. C ei saanud enda sadulat ka anda, sest see läks parasjagu Aresele selga, et Elli sõita saaks. Oleks nüüd Elio talli tulnud ja näinud, talle kindlasti ka ei meeldiks, et ta sadulat näpitakse ja oleks selle samamoodi koju ära viinud, nagu Marlon oma sadulat viib, siis mida ma tulevikus teen, kui ratstama tahan hakata.

Ning veel oli Luxile tehtud süsteem martingalist. Martingali rõngad ei olnud mitte ratsmete ümber, nagu tavaliselt, vaid rõngastest oli läbi kapsel. Tegu siis mingi sprundi moodi asjaga?

Siinkohal ütleks, et minu meelest sellise jura kasutamine õige ei ole.
Esiteks pole see õigustatud sellel hobusel, sest hobune on igati rahulik ja täiesti normaalne vanur. Šambooni ja keeleklapiga suulisi kasutatakse tal seepärast, et eelmine omanik ütles, et tuleb kasutada ja kõik. Keegi pole isegi proovinud ilma või teistmoodi, sest "pole aega olnud". Aga kes teab, et eelmine omanik ka mingi imbetsill polnud?
Teiseks, kui sellist jura kasutada, siis kui pikk oleks selle õige pikkus? Sest antud juhul oli tegu üsna lühidalt kinnitatud vidinaga ning oli näha, et hobuse samm oli häiritud. Nagu me kõik teame, siis hobuse pea liigub sammus üles alla teatud lihaste kinnituse tõttu. Eile oli hobuse loomulik liikumine silmale nähtavalt piiritletud ja hobune ei tahtnud alustada traavi ning neil oli korduvalt probleeme.
Kolmandaks on see jura minuarust ohtlik. Ok, Ute (me ju kõik teame, kes on Ute, eksole) räägib, et tavaliselt kinnitatud martingaligagi võib hobuse lõualuu pooleks murda.. Khm. Ok, aga kui martingal on otse kapslis, pole seal ühtki lüli, mis võiks kusagilt järgi anda ning töö ei käi isegi läbi kukla, nagu vähemalt selle šambooni puhul. Seega.. Ciccio? Mida Sa mõtled?

Olgu need teine ja kolmas punkt, sest igasugu "abi"vahendeid on olemas ja kõike, aga kõige haigem on see, et miks peab niisuguseid asju kasutama ilma teadmata, kes see hobune tegelikult on? Võta see kuramuse üks päev ja proovi ise ilma nende juradeta sõita. Ma kujutan ette, et see hobune on täiesti normaalne tegelane, kes võib-olla üritab oma keelt suust välja ajada, ok.. aga mingit peaga vehkimist või vastuhakku ei paista küll olevat. Pigem laseb kõrvad lonti, sest ta ei saagi end normaalselt vahepeal sirutada, kui igasugu nööre täis riputatud on. Ning pigem arvan mina, et eelmises tallis kasutati lihtsalt väga valet sadulat selle hobusel, kuna ta selg on katsudes ja pestes ülitundlik. Loomulikult siis vehib hobune peaga või on krampis, ega lõdvestu. 

Igatahes pole see hobune minu tegeleda, seega C vaadaku ise, mis ta heaks arvab. Ma ei sekku. Nii kaua, kuni ma võin Corintoga teha, mida ise paremaks pean, on hästi ja olen rahul. Eile käisin jalutamas temaga natuke. Räme tank on päitsetega, kui rohtu näeb. Mul oli ainult üks käsi ka, seega ta jalutas algul rohkem mind kui mina teda.

Siis pidid Elisa ja Alessandra oma hobuseid jalutama nii kaua, kuni C andis trenni kordel Nicolele ja Manuelile. Kuna Alessandral oli suht jahe ja igasugu muid probleeme, siis päästsin nad platsilt ära ja ütlesin, et aitan pesta. Tegelt tüdruk saab suht ise ka oma hobuse pesemisega hakkama juba, jalgade hoidmine ja samal ajal vooliku ning kabjakonksu kasutamine on veel probleem, aga mina hoidsin seekord ainult voolikut, tema jalgu. Tubli tüdruk on. Ja kui C platsil lõpetas ning Elli ka lõpuks tulema sai, siis oligi juba Lux pestud ja kammitud ning võis varsti boksi ära minna.

Hoopis täna pidid trenni tulema Andreina ja Andrea. Aga Elli kirjutas, et neil kellegi pole täna autot, seega oleme kodus ja lähme homme talli. Vot nii.

Ning hetkel avaneb minu toa aknast niisugune vaade. Tegemist on valgustite poega, kus terve hommik otsa on mehed ukse taga ilusaid lampe kokku pannud ja siis neid poodi sisse tassinud. Niimoodi käib töö siin. Ei ole mingeid euronõudeid tööruumide jaoks. Otse tänaval.

2 kommentaari:

  1. Enne tänapäevaste martingalide kasutusele võttu oligi ju selline asi nagu "standing martingal", mis kinnitati kapsli külge. Kusjuures see on ka minu teada põhjus, miks üldse inglise kapsel kunagi leiutati - et oleks, kuhu martingali kinnitada, mitte selleks, et hobusel suud kinni tõmmata vms.

    Aga noh, õnneks inimesed arenevad ja hüppevõistlustel on tänapäeval lubatud ainult "jooksev martingal", ehk see, mis rõngastega ratsmete külge käib. Seda, mida igaüks kodus treeningul kasutada otsustab ja mis põhjustel, seda on juba keerulisem reguleerida. :)

    VastaKustuta
  2. Tänan huvitava info eest, jäin isegi natuke ajalugu uurima ja tõepoolest...

    VastaKustuta