10 oktoober 2012

La Luxi ussid ja kolm kuud Itaalias

Mainin teile et minu eline tööpäev nägi välja niisugune - läksin talli, tegin Lady boksi puhtaks (kui samal ajal värkis sepp Ladyt üle ca 50 päeva, nii, et veri väljas), panin Corinto kordeks valmis, kordetasin, pesin, läksin platsile, hoidsin koera, kuni La Lux lõpetas, aitasin teda omanikul pesta ja pärast raseerisin hobuse jalgu ussimunade eemaldamiseks. Kõik. Aa, mõnele hobusele aitasin söögi ka ette panna. Mul on tegelt ikkagi tore töö, eks!?

Luxi ussimunadest ma tegin natuke draamat, sest muidu neid ei puhastatagi kunagi ja tulevikus võib natuke suurem probleem olla. Hobune on aga kõhn ja roojab sagedasti, kuid vähe korraga. Junnid olid limased ja mina leidsin sealt seest veel ussimune, nagu kodus Aadu junnides sobrades. Mul on imelikud hobid, ehk tõesti. Aga ütlesin omaniku kuuldes, et sage roojamine ja kõhn hobune on siseparasiitide tunnusteks. Seega soovitaks ussirohtu osta. Omanikule jõudis see kohale ja eks nüüd ole näha, kas ta tõesti on normaalne hobuseomanik või mitte. Elli muidugi tuli ja hakkas mu juttu ilustama, et ei see ikka nii tõsine pole ja rahu ja .. No mida. Aga kuulsin pärast ema ja tütre omavahelist juttu, kuidas nad asja tõsiduse üle arutasid. Seepärast peabki siinsetele probleemidele natukene draamat lisama, sest Elli ilustab mu juttu niikuinii alati.

Ütlesin veel Cicciole selges itaalia keeles, et homme (täna siis) peame Corinto boksi kindlasti ära puhastama. Ausaltöeldes pole meie sitahunnikus, kuhu käru tühjendame, ka nii palju sitta, kui selle hobuse boksis. C ütles siis, et ta teeb hommikul boksid ise tühjaks. Ma isegi pakkusin abi selle jaoks, aga Elli mõtles, et äkki on hommikul jälle palav ja kui palavaga sinna sitta viskama lähen ja tegelikult 4-5 boksi vaja puhastada on, siis pärastlõunal ma ratsutada küll enam ei jaksa... Ok, üsna tõsi, sest bokside tühjakstegemine on küllaltki ränk töö. Seda kuude kaupa kogunenud sitta sealt lahti kangutada ja samal ajal õhupuuduses vaevelda... Las C kannatab ise, äkki hakkab kohale jõudma, miks ma Lady boksi iga päev puhastan. 

Ilmselt täna võtan Corinto boksi ka lisaks, sest kuramus küll, see on esimene boks, mis talli külastavatele inimestele silma jääb ja see võiks olla veidikenegi viisakam. Ise C räägib, et me pole nagu Boscarelli tall, kes kunagi bokse ei korista jne... Minu arust suurt vahet pole. Aga kui mina hobusega sõitma hakkan, siis ei taha, et ta kiilud seal sita sees mädanema hakkavad. Tuleb hakata eeskuju näitama (: Küll ma olen positiivselt meelestatud.

Täna lähen Corintoa sõitma. Eile kordel oli ta juba päris tubli ja sai asjadele pihta küll. Kuigi C mõte, et kordetaks energia ülejäägi seisnud hobusest välja, ei pidanud paika. Minu suure nõudmise peale, et hobune mõned sammud galoppi ka jookseks, tegi Corinto ühe mingi hüppe moodi asja tagajalgadega... Ja see oli ka kõik. Edasi oli niisugune suur ja laisk "torikas". Selles hobuses peab motivatsiooni tekitama. Eile lubasin tal näiteks paar ampsu rohtu võtta pärast kordet. Teisest aiast, kuhu ta minuga jalutama pidi. Käe kõrval jalutamine ei kuulu ka just tema lemmiktegevuste hulka. Ta on lihtsalt niii laisk. Seega loodan, et ma temaga täna ilusasti hakkama saan (:

Jap, selle pisikese asja unustasin ära, et täna, 3 kuud tagasi ma saabusin Itaaliasse. Aeg lendab...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar